נתניהו וטראמפ שוחחו: "איראן וסוגיות קריטיות"

ראש הממשלה ונשיא ארה"ב שוחחו על "איראן וסוגיות קריטיות אחרות", כך מסרו בבית הלבן. אמש תקף נתניהו את מדינות אירופה המקיימות קשרי מסחר עם האיראנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/19 08:43 ד בכסלו התשפ

נתניהו וטראמפ שוחחו: "איראן וסוגיות קריטיות"
נתניהו וטראמפ, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (ב') עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. בהודעה שפרסם הבית הלבן נאמר כי השניים שוחחו על "האיום הנשקף מאיראן וסוגיות קריטיות נוספות".

השיחה בין המנהיגים מגיעה על רקע דבריו של נתניהו אמש, כשתקף בחריפות את ממשלות אירופה שמנסות לעקוף את הסנקציות האמריקניות על איראן. נתניהו אמר כי "בשעה שהאיראנים ושליחיהם שוחטים מאות אנשים ברחבי המזרח התיכון - בטהרן, בבגדד ובבירות - מדינות אירופה ממהרות להעניק ויתורים נוספים לאיראן".

ראש הממשלה הדגיש עוד כי המדינות הללו "לא למדו שום דבר מההיסטוריה - וההיסטוריה תשפוט אותן". וקרא למדינות להצטרף להגברת הלחץ והסנקציות על איראן, כפי שעשתה ארה"ב.

בסוף השבוע האחרון ביקר הנשיא טראמפ באפגניסטן, ונפגש עם חיילים אמריקאיים המוצבים במדינה. הביקור התקיים לרגל חג ההודיה האמריקאי שחל בסוף השבוע. טראמפ אמר על השיחות עם ארגון הטרור במדינה כי "טליבאן רוצה לבצע עסקה, ואנחנו נפגשים איתם ואומרים שחייבת להיות הפסקת אש, הם לא רצו להסכים על הפסקת אש ועכשיו הם רוצים הפסקת אש - כך אני מאמין. זה ככל הנראה יעבוד באופן הזה"