המתמודד הדמוקרטי לנשיאות: "ממשלת נתניהו גזענית"

ברני סנדרס, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, דיבר בוועידת ג'יי-סטריט ואמר כי הוא מצפה להיות הנשיא היהודי הראשון: "אם ישראל רוצה סיוע צבאי היא צריכה לשנות את המדיניות כלפי עזה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/10/19 21:46 כט בתשרי התשפ

המתמודד הדמוקרטי לנשיאות: "ממשלת נתניהו גזענית"
ברני סנדרס בוועידת ג'יי סטריט, צילום: הותר לשימוש

כמעט שנה לבחירות לנשיאות בארצות הברית, והמועמדים מחדדים עמדות. הסנאטור היהודי ברני סנדרס, המתמודד על הזכות להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, דיבר היום (ב') בוועידת השדולה היהודית J Street, המזוהה עם השמאל האמריקאי והישראלי, אמר כי הוא גאה ביהדותו, וטען כי להיות יהודי אין פירושו לתמוך במדיניות ממשלת ישראל. 

"אני גאה להיות יהודי ומחכה להיות הנשיא היהודי הראשון של ארצות הברית", אמר סנדרד, ועבר לתקוף את מדיניות ממשלת ישראל. לדבריו, "אם יש עם בעולם שמכיר את סכנות הגזענות והשנאה, אלו היהודים.  זו לא אנטישמיות להגיד שממשלת נתניהו גזענית, זו עובדה".

סנדרס, המזוהה עם האגף השמאלי ביותר של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, והביע ביקורת חוזרת ונשנית על מדיניות ממשלת ישראל, הוסיף כי "יש לנו זכות להגיד לממשלת ישראל שארצות הברית ואזרחיה משלמי המיסים מאמינים בזכויות אדם ודמוקרטיה ולא יקבלו גזענות. 3.8 מיליארד דולר זה הרבה כסף ולא ניתן אותו למי שלא מכבד את זכויות האדם והדמוקרטיה. 

עוד אמר סנדרס: "עלינו להגיד לישראל: אם את רוצה סיוע צבאי את צריכה לשנות את המדיניות כלפי עזה. האמת שחלק מ-3.8 מיליארד הדולר של הסיוע צריך להיות מועבר כבר כעת לטובת סיוע הומניטרי לתושבי עזה".

הבחירות לנשיאות ארה"ב יתקיימו בחודש נובמבר 2020, והמירוץ להשגת מועמדות המפלגה הדמוקרטית מתקיים למעשה בימים אלו. הפריימריז עצמם יחלו בסוף חודש פברואר הקרוב, ויימשכו עד לחודש יוני, אז תוכרז זהותו או זהותה של המועמד/ת שיתמודד מטעם הדמוקרטים על הנשיאות. כאשר כרגע רשומים למעלה מ-200 מועמדים.