נתניהו פנה לפוטין בבקשת חנינה לנעמה יששכר

ראש הממשלה הצטרף לבקשה הרשמית של הנשיא לריבלין מנשיא רוסיה, לחון את הישראלית שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר בעוון ניסיון הברחת סמים. מוקדם יותר נפגשה יששכר עם עורך דינה שעדכן אותה לגבי הגשת הערעור

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/19 19:36 טז בתשרי התשפ

נתניהו פנה לפוטין בבקשת חנינה לנעמה יששכר
נתניהו ופוטין, צילום: קובי גדעון/לע"מ

תקבל חנינה? ראש הממשלה נתניהו הצטרף הערב (ג') לבקשה הרשמית של נשיא המדינה ריבלין, והשניים פנו באופן רשמי לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בבקשה לחון את הישראלית נעמה יששכר, שנידונה בשבוע שעבר בבית משפט רוסי לשבע וחצי שנות מאסר, לאחר שנתפסו בתיקה מספר גרמים של סם קל מסוג גראס.

‏משפחתה של נעמה יששכר הודתה לנתניהו ומסרה: "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים. מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים, לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

יששכר (26), שהיתה בדרכה חזרה מהודו דרך רוסיה, נעצרה רגע לפני שעלתה על טיסת הקונקשן ממוסקבה לישראל, נתפסה עם כמות לא גדולה של סמים קלים, 9.5 גרם חשיש, בתרמיל שלה - שהועבר על ידי צוות הקרקע מהמטוס שלקח אותה מהודו אל המטוס שאמור היה להחזירה לישראל – על ידי כלב גישוש. מאז היא שהתה במעצר, רוב הזמן בכלא סמוך למוסקבה שבו התנאים קשים מאוד, ובשבוע שעבר, כאמור, נגזר עליה עונש כבד במיוחד, הנחשב לא מידתי.

מאחר שמקרים דומים זכו במערכת המשפט הרוסית לגזרי דין קלים בהרבה, של קנסות לא גבוהים ומספר ימי מאסר, נראה כי ברוסיה בחרו להשתמש בישראלית כקלף מיקוח, בניסיון ללחוץ על ישראל שלא להסגיר לארה"ב אסיר בעל אזרחות רוסית שנעצר בישראל.

גורם בישראל אישר בתחילת השבוע כי רוסיה ביקשה לקיים חילופי אסירים בין יששכר לאסיר רוסי המחוזק בישראל מ-2015 בשם אלכסיי בורקוב בגין 'עברות סייבר קשות'. ישראל סרבה לדרישה הרוסית לבצע את חילופי האסירים משום שארה"ב דרשה את הסגרתו של הבלוגר ובית המשפט העליון אישר את ההסגרה.

אותו גורם הביע חשש מכך שבית המשפט ברוסיה יגזור על יששכר עונש כבד כדי להפעיל לחץ על ישראל, זאת כדי שישחררו את אותו אלכסיי בורקוב. במקביל קורבי המשפחה של יששכר מספרים כי שבשבועות האחרונים הם מקבלים מסרים ממשפחת הבלוגר ובהם נאמר כי בתם לא תשוחרר עד שיימצא פתרון לשחרורו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן