שגרירת ארה"ב החדשה באו"ם: "לישראל לא תהיה חברה טובה יותר ממני"

קלי קראפט המקורבת לנשיא טראמפ כיהנה כראש המשלחת האמריקאית לאו"ם, וכשגרירת ארה"ב בקנדה. כבר בדיון הראשון בהשתתפותה במועצת הבטחון של האו"ם, הביעה קראפט את מחויבותה לבטחון ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/19 10:32 כב באלול התשעט

שגרירת ארה"ב החדשה באו"ם: "לישראל לא תהיה חברה טובה יותר ממני"
שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, צילום: Andre Forget - cc-0 - ויקיפדיה

קלי קראפט החליפה את ניקי היילי, שהתפטרה לפני כ-9 חודשים מתפקידה כשגרירת ארה"ב באו"ם. בסוף השבוע הכריזה קראפט, בדיון מועצת הביטחון של הארגון - הדיון הראשון בתפקידה-  כי "לישראל לא תהיה חברה טובה יותר מאשר קלי קראפט", ואף הוסיפה כי "מדינות רבות לא משחקות משחק הוגן באו"ם כאשר זה מגיע לישראל. מדינות מקדישות תשומת לב מופרזת לענייניה של ישראל, המגנות את האומה הדגולה הזו".

קראפט בת 57, נשואה למיליארדר ג'ו קראפט, ושניהם נחשבים לתורמים גדולים למפלגה הרפובליקנית, ולמסע הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ ב-2016 - אז הפכו הזוג קראפט למקורביו.

קראפט פועלת רבות למען מדינת ישראל, ואף ביקרה בארץ מספר פעמים. היא תמכה בהחלטה להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ובהכרה האמריקאית בריבונות ישראל על הגולן.

עוד הצהירה קראפט, בשימוע הסנאט לפני מינויה לשגרירה, כי תקדם באו"ם מדיניות שתגן על מדינת ישראל, ותפעל נגד החלטות אנטי-ישראליות בארגון. "ללא ארה"ב, שותפינו ובני בריתנו יהיו חשופים לשחקנים רעים באו"ם. זה נכון בעיקר במקרה של ישראל, שעומדת בפני עוינות בלתי פוסקת בארגון. ארה"ב לא תקבל הטיה מכוונת שכזו ואם יאשרו אותו לתפקיד אנצל כל הזדמנות להאיר אור על ההתנהלות הזו ואביא לסופה".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הודה לה הדברים ואמר לה כי "מחויבותה לישראל היא עוגן חשוב למאבק נגד המוסר הכפול באו"ם. יחד נשמיע קול ברור שמייצג את הערכים המשותפים שלנו".