טראמפ נגד בנט ושקד?

בליכוד ציטטו גורם בכיר בבית הלבן, שטען כי המפה שהציגו ב'ימינה', המתיימרת להציג את היישובים ביו"ש לאחר תכנית טראמפ, אינה מדוייקת. מוקדם יותר כינו בליכוד את המפה: "פייק ניוז"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/09/19 16:23 טו באלול התשעט

טראמפ נגד בנט ושקד?
נשיא ארה"ב בכותל. פייק או ניוז?, צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

הבית הלבן בוושינגטון נגד בנט ושקד? על פי גורם בכיר בבית הלבן, שצוטט בג'רוזלם פוסט אחר הצהריים (א'), והופץ לאחר מכן על ידי דובר הליכוד, המפה שהציגו הבוקר ראשי ימינה, המראה, לדבריהם, כיצד ייראו היישובים היהודיים ביהודה ושומרון לאחר החלת תכנית השלום של הנשיא טראמפ, היא "מאוד לא מדוייקת" ולמעשה הממשל האמריקני לא ראה אותה קודם לכן. 

עוד מוקדם יותר תקפו בליכוד את ראשי ימינה, וטענו כי מדובר בפייק: "המפה שבנט סמוטריץ' ושקד מפרסמים - לא נכונה ולא מהווה חלק מתוכנית המאה של טראמפ", נאמר בהודעת הליכוד. "פייק ניוז מוחלט. לא ברור למה בנט סמוטריץ' ושקד מוכנים לפגוע ביחסים הרגישים עם ממשל טראמפ רק כדי לקושש כמה כותרות בתקשורת". 

בהמשך תקף דובר הליכוד, יונתן אוריך, את השר בצלאל סמוטריץ', לאחר שזה התעמת עם נתניהו בישיבת הממשלה וחזר בפניו על הטענה כי היישובים ביהודה ושומרון יהיו מבודדים לאחר החלת התכנית. אוריך כתב בטוויטר: "מבין שאחרי שנועם פרשה, סמוטריץ׳ מחליף אותם על משבצת ההזייה. שמישהו יעדכן את בצלאל סמוטריץ' שלפי תוכנית נתניהו הריבונות הישראלית תחול על כל היישובים, כולל אלה שמחוץ לגושים. אם הוא רוצה ללכת ימינה מנתניהו, שיציע להחיל ריבונות ישראלית על קפריסין".

בתגובה כתב לו שר התחבורה: "סליחה שאני הזוי. סליחה שאני רוצה להחיל את הריבונות על כל מרחבי יהודה ושומרון (שאתה מגדיר כקפריסין) ולא מסתפק ביצירת טבעות חנק סביב גדרות הישובים - כשאת כל השטח שמחוץ להם (יותר מתשעים אחוז) אתם מייעדים למדינת טרור ערבית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן