גורם מדיני: "ישראל פועלת לעידוד הגירה מעזה"

על פי הגורם, בישראל הסכימו להקים שדה תעופה בינלאומי בדרום הארץ, ולאפשר שאטלים מעזה אליו, למי שירצה לעזוב מרצון. עד כה - אף מדינה לא נענתה לקלוט את תושבי עזה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/08/19 20:57 יח באב התשעט

גורם מדיני: "ישראל פועלת לעידוד הגירה מעזה"
מי שירצה יעזוב? עזה, צילום: shutterstock

האם ישראל מנסה לעודד הגירה מרצון מרצועת עזה למדינות אחרות? גורם מדיני אמר הערב (ב'), כי מדינת ישראל פועלת לעידוד הגירה מרצון של פלסטינים מרצועת עזה. על פי הגורם, בשנה האחרונה הסכימה ישראל להקים שדה תעופה בדרום הארץ, אליו יגיעו שאטלים מהרצועה, ומשם ייצאו תושבי הרצועה למדינות אחרות, שיסכימו לקבל אותם.

עוד אמר הגורם כי בישראל פנו למדינות שונות בעולם עם ההצעה, אך אף אחת מהן לא נענתה בחיוב לרעיון לקלוט אליה את תושבי רצועת עזה. 

אותו גורם אמר כי  "35 אלף פלסטינים היגרו מעזה בשנת 2018. רבים שם מוחזקים כבני ערובה, אם יוכלו לצאת - הם ייצאו".

בתגובה לידיעה אומר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), כי מדובר בטרנספר: "תמיד הזהרנו כי ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו מבצעת טיהור אתני בשטחים הכבושים. הרס הבתים המסיבי , החרבת מקורות המים בבקעת הירדן, מעשי הרצח והטלת המומים המכוונת של כוחות הכיבוש בגדה, בעזה ובירושלים המזרחית, הפצצות מהאוויר ומצור כלכלי שמביא לידי רעב - כולם נועדו להמאיס על הפלסטינים את חייהם ולהוביל למנוסתם ממולדתם: "טרנספר מרצון". כעת אנו יודעים ממקור רשמי כי טיהור אתני אכן מבוצע, ואנחנו נעשה הכל כדי לעצור אותו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן