ירדן על הר הבית: "מקום תפילה למוסלמים בלבד"

במשרד החוץ הירדני זימנו את שגריר ישראל לשיחת נזיפה, בעקבות המהומות בהר הבית בתשעה באב, ובעקבות דבריו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן על הצורך לשנות את הסטטוס קוו בהר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/08/19 17:38 יז באב התשעט

ירדן על הר הבית: "מקום תפילה למוסלמים בלבד"
יהודים בהר הבית בתשעה באב, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

שגריר ישראל בירדן, אמיר וייסברוד, זומן היום (א') לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני, בעקבות מה שכינו בירדן "ההפרות האחרונות" בהר הבית, המנוהל על ידי הווקף תחת אחריות ירדנית, על פי הסכם השלום עם ירדן. 

על פי הודעת משרד החוץ הירדני, לשגריר הועבר מסר כי ממלכת ירדן דורשת מישראל לחדול באופן מיידי ממה שהם מכנים "פרובוקציות" שמבצעת ישראל בהר, כשהכוונה למהומות שהתרחשו בהר הבית בתשעה באב האחרון.

עוד דווח בתקשורת הירדנית והערבית כי מזכ"ל משרד החוץ הירדני העביר איגרת לשגריר, המיועדת לממשלת ישראל, בה נאמר כי ירדן דורשת "הפסקה מיידית של ההפרות הישראליות ושל כל הנסיונות הישראלים שמטרתן לשנות את המצב ההיסטורי והמשפטי הקיים בהר הבית".

בנימין נתניהו ומלך ירדן

בנימין נתניהו ומלך ירדן. יש סטטוס קוו?צילום: קובי גדעון/פלאש 90

בנוסף, דווח כי הירדנים מחו בפני השגריר גם על דבריו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שרמז כי הגיע הזמן לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ולשנות את הסטטוס קוו בהר: "הר הבית על כל שטחו המשתרע על פני 144 דונם הוא מקום תפילה למוסלמים בלבד", נאמר לשגריר.

במטה ארגוני המקדש אמרו בתגובה כי "הסטטוס קוו מת בהר הבית", והוסיפו כי "הוואקף ושותפיו הירדנים כבר הרגו מזמן את הסטטוס קוו בהר הבית. בהשתלטותם על מתחם שער הרחמים, ובנסיונותיהם, גם בימים אלו, להכשיר אותו למסגד בניגוד לכל חוק וסדר. וכך גם בשינוי שעת התפילה המוסלמית בצום תשעה באב, בניסיון למנוע עליית יהודים למקום".

עוד נאמר בהודעה: "במטה ארגוני המקדש קוראים לממשלה לנצל את חיסול הסטטוס קוו בהר הבית על ידי הוואקף והירדנים, כדי לתקן את העוולות ההיסטוריות בהר הבית. לסלק את השתלטות הוואקף ולהתיר תפילת יהודים חופשית כהלכה".