ראש ממשלה חדש בבריטניה

המפלגה השמרנית בחרה בבוריס ג'ונסון למלא את מקומה של תרזה מיי, שהתפטרה עקב כישלון השיחות לפרישה מוסכמת של בריטניה מהאיחוד האירופי. ג'ונסון יצטרך להמשיך מאיפה שהפסיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 14:22 כ בתמוז התשעט

ראש ממשלה חדש בבריטניה
בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה החדש, צילום: shutterstock

ראש ממשלה חדש לבריטניה. המפלגה השמרנית, השלטת בממלכה המאוחדת, בחרה היום (ג') בפער עצום בבוריס ג'ונסון על פני שר החוץ ג'רמי האנט לתפקיד מנהיג המפלגה, ומכורח זה גם לראש ממשלת בריטניה. 

הבחירות התקיימו לאחר התפטרותה של תרזה מיי, ראש הממשלה לשעבר, שהודיעה כי נכשלה במאמציה להשיג הסכם פרישה מהאיחוד האירופי, במסגרת היציאה של בריטניה מהאיחוד (ה'ברקזיט').

בוריס ג'ונסון, בן 55, כיהן בעבר כראש עיריית לונדון וכשר החוץ של הממלכה המאוחדת. במהלך חייו כתב ספרים והנחה תכניות טלוויזיה, מעבר לעיסוקיו הפוליטיים. במהלך משאל העם בבריטניה על הפרישה מהאיחוד האירופי הוא נחשב למנהיג התומכים בפרישה, וגם הפרישה שלו מממשלתה של תרזה מיי, בשנה שעברה, הגיעה על הרקע הזה.

ג'ונסון הוא בעל אישיות ססגונית במיוחד. נודע באמירות סרקסטיות ונחשב כליצן. הוא נודע גם בזכות שערו הבלונדיני הפרוע. הוא נחשב לתומך של מדינת ישראל.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירך את ג'ונסון על בחירתו: "ברכות לבוריס ג'ונסון על היבחרו לראשות הממשלה של הממלכה המאוחדת. הוא יהיה נהדר". כתב טראמפ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן