ארדואן הלך לעולמו? פייק ניוז

הרודן הטורקי לא נצפה בציבור מספר ימים, דבר שהביא לדיווח על מותו, שהפך לערך בויקיפדיה הישראלית. אך העובדות מעט שונות: ארדואן יצא לחופשה, ובויקיפדיה מיהרו לתקן את הטעות ולנעול את הערך בפני עריכות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 16:43 יט בתמוז התשעט

ארדואן הלך לעולמו? פייק ניוז
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

ברחבי הרשת נפוצו במשך היום (ב') דיווחים על מותו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לאחר שלא נצפה בציבור מספר ימים. השמועות הגיעו גם לישראל, ועורך אלמוני באנציקלופדיה העברית 'ויקיפדיה' אף הוסיף לערך על הרודן הטורקי את תאריך מותו, כביכול.

אך מהר מאוד התברר שהשמועות כוזבות, ובויקיפדיה תיקנו את הערך, ונעלו אותו כך שלא ניתן יהיה לשנות אותו שוב. דובר ויקיפדיה ישראל, איציק אדרי, סיפר ל'מעריב' כי "גולש אנונימי נכנס ועדכן את תאריך הפטירה של ארדואן, עריכה שבוטלה במיידי על ידי אחד העורכים המתנדבים. כמו כן נחסם הערך לעריכה על ידי אנונימים כנהוג במקרים אלה של שמועות ללא מקור אמין המובילות גולשים לנסות לתקן את הערך".

על פי עורך חדשות החוץ של ערוץ 12, ערד ניר, הסיבה לשמועות היא העובדה שארדואן נמצא בחופשה. בחשבון הטוויטר שלו הסביר ניר: "בבדיקה עם מספר מקורות בטורקיה נאמר לי שהנשיא ארדואן נמצא בחופשה. מכיוון שכך לא נראה בציבור כמה ימים. במקרים כאלה, נאמר לי, ממהרים אויביו להפיץ שמועות על מותו. מקור השמועה הפעם באתר כורדי שפרסם את הדברים לפני יממה כמעט".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן