לראשונה מאז שפרשה: ניקי היילי מטמינה פתק בכותל המערבי

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר נחתה בישרא, סיירה בירושלים ועוררה עניין רב מצד המבקרים במקום, זאת לאור העובדה שהיא נחשבת לאחת מהתומכות הגדולות במדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 16:56 כג בסיון התשעט

לראשונה מאז שפרשה: ניקי היילי מטמינה פתק בכותל המערבי
היילי בכותל, צילום: אורן בן חקון. ישראל היום

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, ניקי היילי, נחתה היום (ד') בישראל וביקרה בכותל המערבי שם הטמינה במיטב המסורת פתק בין אבני הקיר שנותר הזכר היחידי ממתחם בית המקדש.

היילי הגיע לארץ לקראת השתתפותה מחר בפורום "ישראל היום", בו היא תשמש כאורחת הכבוד. במהלך הביקור בכותל היא נכנסה לעזרת הנשים, התפללה ועוררה עניין רב בקרב המבקרים במקום.

צפו בסיורה ביד ושם באחד מביקוריה בישראל:
https://www.facebook.com/watch/?v=10155103981220622

זהו ביקורה הראשון בישראל מאז פרשה מתפקידה לפני כחצי שנה. במהלך כהונתה כשגרירה באו"ם היא נקטה גישה פרו ישראלית ונלחמה במה שהיא תפסה כקו האנטי-ישראלי של הארגון הבינלאומי, ואף הביאה לידי שימוש את זכות הווטו האמריקנית במועצת הביטחון לראשונה מזה שש שנים. 

בחודש אוקטובר האחרון היא הודיע על רצונה לפרוש ונשיא ארה"ב טראמפ הביע תקווה כי היא שוב בעתיד להיות חלק מהממשל האמריקני. היילי שתמכה בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ובפרישת מדינתה מהסכם הגרעין עם איראן אמרה באחת מכינוסי האו"ם כי "עלינו להתעסק יותר באתגרים הביטחוניים וההומניטרים במזרח התיכון מאשר להשתמש במדינה הדמוקרטית היחידה שם כשעיר לעזאזל".