נתניהו: "יש לנו יעד ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בה"

ראש הממשלה נפגש בפסגת היועצים הביטחוניים המשותפת לישראל, ארה"ב ורוסיה ואמר כי "פעלנו מאות פעמים כדי למנוע את התבססותה הצבאית של איראן בסוריה". הנציג הרוסי קרא לשמור על האינטרסים של כלל המדינות באזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/19 12:07 כב בסיון התשעט

נתניהו: "יש לנו יעד ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בה"
נתניהו בוועידה המשולשת, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (ג') בפסגת היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארה"ב ורוסיה, במלון אוריינט בירושלים, במהלכה עלו חילוקי דעות בנושא התנהלות איראן במזרח התיכון. 

"ישראל פעלה מאות פעמים כדי למנוע את התבססותה הצבאית של איראן בסוריה בזמן שהיא קוראת בגלוי להשמדתנו ופועלת לשם כך", אמר נתניהו במפגש עם מאיר בן שבת, ג'ון בולטון וניקולאי פטרושב.

נתניהו, בן שבת, בולטון ופטרושב

נתניהו, בן שבת, בולטון ופטרושבצילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

לדבריו, "ישראל תמשיך למנוע מאיראן להשתמש בשטחן של מדינות שכנות כבסיס למתקפות נגדנו, וישראל תגיב בעוצמה לכל מתקפה כזאת". על ההתבוססות האיראנית בסוריה אמר כי יש לישראל יעד ברור "ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בסוריה. אנחנו חושבים שישנן דרכים להשיג את היעד המשותף הזה שייצור מזרח תיכון יציב יותר או לפחות מזרח תיכון יציב יותר בחלק הזה של האזור. על קיום הפסגה אמר כי "מדובר בוועידה היסטורית - זאת הפגישה הראשונה בין היועצים לביטחון לאומי של שלוש מדינותינו בבירתנו ירושלים".

הנציג הרוסי במפגש, פטרושב, אמר דברים ברוח מעט שונה והדגיש את החשיבות מבינת ממשל פוטין לשמור על האינטרסים של כל מדינות האזור, ובכך רמז שהוא מתכוון גם לטהרן. ראש המל"ל, בן שבת, הוסיף כי "השגת ביטחון ויציבות באזורנו היא מטרה משותפת לכולנו. מייחלים לכך גם מדינות ועמים נוספים במרחב ומחוצה לו. ברם, לא ניתן יהיה להשיגה מבלי לרסן את שאיפותיה ופעולותיה של איראן. אירועי התקופה האחרונה נותנים תוקף נוסף למסקנה זו המחייבת התייחסות בכל מתווה להסדר.