ח"כ עודה: "צריך להסביר לטראמפ שאי אפשר לקנות הכל בכסף"

יו"ר הרשימה המשותפת תקף את הנשיא האמריקני על רקע פרסום החלק הכלכלי של תכניתו. יו"ר כחול לבן גנץ: "כל יוזמה חייבת להיות חלק מהמאמץ לפירוז רצועת עזה, השבת השבויים והנעדרים ומניעת פעילות טרור באיו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/19 21:28 יט בסיון התשעט

ח"כ עודה: "צריך להסביר לטראמפ שאי אפשר לקנות הכל בכסף"
איימן עודה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

המערכת הפוליטית התייחסו הערב (ש') לחשיפת החלק הכלכלי של תכנית המאה של טראמפ והתייחסו לכוונה להשקיע מיליארדי דולרים ברשות הפלסטינית

"אני בעד קידום ופיתוח כלכלי עבור הפלסטינים בעזה וביהודה ושומרון", אמר יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שסייג את דבריו והוסיף כי "כל יוזמה כזו, כפי שהוצגה היום במסגרת תוכנית המאה, חייבת להיות חלק מהמאמץ לפירוז רצועת עזה, השבת השבויים והנעדרים ומניעת פעילות טרור באיו"ש. עלינו לפעול ביחד עם העולם בכדי לקבע את ההבנה ששקט ביטחוני- יוביל גם לפרנסה ורווחה באזור כולו".

מודה בהפסד. גנץ

ח"כ גנץצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

חבר מפלגתו, ח"כ עפר שלח, הטיל ספק באפשרות למימוש התכנית וציין כי "המסמך הכלכלי של עיסקת המאה שם על השולחן דברים שכולנו רוצים, אבל לא יקרו בלי הדברים החשובים באמת: מו״מ במסגרת איזורית על סוגיות הליבה, ומנהיגות אמיצה ונחושה משני הצדדים - ואף אחד מאלה לא קיים היום".

יו"ר חד"ש תע"ל, ח"כ איימן עודה, תקף את נשיא ארה"ב ואמר כי "מישהו צריך להסביר לטראמפ שאי אפשר לקנות הכל בכסף, בטח שלא את השאיפות הלאומיות הצודקות של העם הפלסטיני. הפתרון היחיד לסכסוך הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל.".