מפעל טרור של חיזבאללה - בלב לונדון

מאות טונות של חומר המשמש לייצור פצצות נחשפו בארבעה מוקדים בלונדון בשנת 2015, חודשים ספורים לאחר חתימת הסכם הגרעין עם איראן. הכוחות הבריטים גילו את המצבורים בעקבות מידע מסוכנות ביון זרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 08:51 ז בסיון התשעט

מפעל טרור של חיזבאללה - בלב לונדון
לאן יועדו הפצצות? לונדון, צילום: shutterstock

מה תכננו בחיזבאללה? העיתון הבריטי 'דיילי טלגרף', פרסם אמש (א') כי בשנת 2015, חודשים ספורים לאחר חתימת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות הגדולות, נחשפו בלונדון בירת אנגליה ארבעה מחסנים, בהם אוחסנו כמויות גדולות במיוחד של חומר המשמש לייצור פצצות, מחסנים שהתבררו כשייכים לארגון הטרור חיזבאללה.

על פי הדיווח, המחסנים היו מלאים בחנקת אמוניום, חומר המשמש לייצור פצצות, בכמות של כשלושה טונות, שיכולה להספיק לייצור של אלפי פצצות. כוחות הביון הבריטים חשפו את המחסנים בעקבות מידע שהגיע אליהם מסוכנות ביון זרה, שמוצאה לא פורסם. 

מקורות המעורבים בפרטים אמרו ל'טלגרף' כי מדובר ב"טרור מאורגן היטב", וכי החומר צפוי היה לגרום נזק רב אם לא היה מתגלה. עם זאת, ציינו כי היה מדובר בהתארגנות ראשונית בלבד וטרם הוגדרו יעדים לשימוש בפצצות. 

גורם מודיעיני בבריטניה אמר אמש לאחר הפרסום כי "ה-MI5 (סוכנות הביון הבריטית) עבדה עם סיוע בינלאומי כדי לשבש את האיום מצד מאיראן ושליחיה בבריטניה".