אזהרה ליהודים בגרמניה: לא לחבוש כיפות

הממונה על המאבק באנטישמיות בגרמניה מטעם הממשלה אומר כי הוא "אינו יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בגרמניה". לדבריו, אנשי ימין קיצוני אחראים ל-90% מהתקיפות האנטישמיות במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 10:33 כא באייר התשעט

אזהרה ליהודים בגרמניה: לא לחבוש כיפות
הפגנה אנטישמית באירופה, צילום: shutterstock

יהודים בגרמניה? השאירו את הכיפה בבית. הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, אומר כי היהודים לא יכולים לחוש בטוחים בכל מקום בגרמניה: ״לצערי אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בגרמניה״, אמר.

בעבר נשמעו דברים דומים מפי ראש הוועד המרכזי של גרמניה, יוזף שוסטר, שהמליץ ליהודים במדינה לא לחבוש כיפה בציבור. דבריו זכו לביקורת רבה בקהילה היהודית בגרמניה וגם מחוץ לה.

לטענת פליקס קליין, המשטרה הגרמנית ומערכת החינוך צריכות לעבור השתלמויות בנושא האנטישמיות: ״רבים מהם לא יודעים מה מותר ומה אסור. יש הגדרה ברורה של מה היא אנטישמיות וכדאי ששוטרים ילמדו אותה במהלך הכשרתם". אמר.
עוד הוא הוסיף, כי כ-90 אחוזים מתקיפות היהודים בגרמניה על רקע אנטישמי, מגיעות מאנשי ימין קיצוני, ורק מיעוטן נעשה על ידי מוסלמים. עם זאת הוא מודה כי יש חלקם של המוסלמים גדל, וכי חלק מהתקיפות מתבצע על ידי מוסלמים "שחיים תקופה ארוכה יותר בגרמניה וצופים מכאן בערוצים ערביים המציגים תמונה קטלנית של ישראל ויהודים״.

ריבלין: "זעזוע עמוק וכניעה לאנטישמיות"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (א') לנושא, וכתב כי מדובר בכניעה לאנטישמיות: "מציאות בה עדיף שיהודים לא יחבשו כיפה ברחבי המדינה, מחשש לביטחונם, מעלה בי זעזוע עמוק. האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה". כתב ריבלין.

לדבריו, "אנו מעריכים את מחויבותה של הממשלה לקהילה היהודית החיה בגרמניה אך החשש לביטחונם מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו היא הודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה. לעולם לא ניכנע, לא נשפיל מבט ולא נגיב בתבוסתנות אל מול האנטישמיות ואנו מצפים ודורשים מבנות בריתנו לנהוג כך".