כתבה באל-ג'זירה: היהודים הרוויחו מהשואה

הרשת הקטארית מציגה את סיפור השואה: היהודים ניצלו את השואה כדי להשכיח את שאר הקרבנות ולקבל מיליונים מגרמניה, ישראל למדה מהנאצים ומיישמת את השיטות שלהם על הפלסטינים. משרד החוץ: "שטיפת מוח"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/05/19 10:22 יד באייר התשעט

כתבה באל-ג'זירה: היהודים הרוויחו מהשואה
הכחשת שואה, צילום: shutterstock

"היהודים ניצלו את זוועות מלחמת העולם השנייה לטובת האינטרס שלהם תוך שידול העולם כולו לזכור את הנספים היהודים ולשכוח משאר הקורבנות". זהו הנרטיב המרכזי בכתבה שעלתה בסוף השבוע בערוץ AJ+, השייך לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה הקטארית ומיועד לקהל צעיר. עוד נאמר כי  "מדינת ישראל ניצלה את השואה כדי לקבל כספי פיצויים מגרמניה שבהם נעשה שימוש לדיכוי העם הפלשתיני". 

הכתבה, שאורכה כ-7 דקות, לא מכחישה באופן מוחלט את פשעי הנאצים בשואה (אם כי מטילה בהם ספק ומגמדת אותם), כפי שמקובל בספרי חינוך וכלי תקשורת ערביים רבים לאורך השנים, אך מציגה את היהודים כמניפולטרים שהשתמשו בשואה כמנוף לקידום על חשבון קורבנות אחרים, ואת ישראל כמשתמשת בשיטות של הנאצים להשמדה המונית - כלפי הפלסטינים.

בכתבה הואשמה התנועה הציונית לאחר המלחמה במה שתואר כ"ניפוח מגמתי ועובדתי של נתוני הקורבנות ומניין הנספים בשואה, במטרה לנצל את פשעי המלחמה לטובת הקמת מדינת ישראל, תוך התעלמות מוחלטת מקבוצות אחרות שסבלו מהנאצים". וכן כי השיגה הסכמים עם הנאצים במטרה להעביר רכוש יהודי מאירופה לישראל: "חלק משיתוף הפעולה של התנועה הציונית עם השלטונות הנאציים היה הסכם בין הנאצים לסוכנות היהודית, שמטרתו היתה לאפשר ליהודים למכור את נכסיהם בגרמניה טרם הפקעתם, ולאפשר להם לעלות לישראל עם חלק מההון והרכוש שלהם".

ישראל כממשיכת הנאצים. ציוץ המקדם את הכתבה, שהוסר בהמשך

ישראל כממשיכת הנאצים. ציוץ המקדם את הכתבה, שהוסר בהמשךצילום: צילום מסך

כמו כן הואשמו היהודים באירופה כי הצליחו להבליט את סבלם לעומת קרבנות אחרים משום ששלטו בכלכלה ובתקשורת: "יהודי אירופה בשנות ה־30 היו בעלי ממון ושלטו במרכזי מחקר ובחברות תקשורת - מה שהעניק להם את האפשרות לאחר המלחמה להבליט את סבלם". 

הכתבה הוסרה מהאתר לאחר מחאות של משרד החוץ הישראלי ושל ארגונים יהודיים מרחבי העולם, אך רק לאחר שצפו בה למעלה ממיליון איש, וזכתה לעשרות אלפי שיתופים ברשתות החברתיות. במשרד החוץ כינו את אל-ג'זירה 'ממשיכי דר-שטרימר:"מדובר בסוג הגרוע ביותר של רשעות. כך ערוץ אל־ג'זירה שוטף את מוחם של צעירי העולם הערבי, ומנציח שנאה כלפי יהודים ומדינת ישראל. אלו שקרים המופצים על ידי היורשים האידיאולוגיים של דר שטירמר".