המפלגה המובילה באוסטרליה: נסיר את ההכרה בירושלים כבירת ישראל

מפלגת הלייבור, שמובילה בסקרים לקראת הבחירות הקרובות, הצהירה כי היא תומכת "בתפיסה הרווחת של הקהילה הבינלאומית, לפיה עתיד ירושלים צריך להיות מוכרע על ידי הצדדים, כחלק מהסדר שלום ביניהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/19 17:16 ט באייר התשעט

המפלגה המובילה באוסטרליה: נסיר את ההכרה בירושלים כבירת ישראל
ירושלים, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

אוסטרליה עלולה להסיר בקרוב את הכרתה במערב ירושלים כבירת ישראל, זאת במידה ומפלגת הלייבור במדינה תזכה בבחירות. כך פורסם היום (ג') במעריב.

מסקר שנערך בנושא עלה כי המפלגה שמובילה בסקרים, לקראת הבחירות שייערכו בשבוע הבא, מעוניינת לבטל את ההכרה האוסטרלית הרשמית בבירת ישראל.

הוועד המנהל של יהדות אוסטרליה (ECAJ) ביקש את התייחסותם של המפלגות השונות בנושאים הקרובים ללבם של הקהילה היהודית ובנושא ירושלים השיבו ממפלגת הלייבור כי הם "תומכים בתפיסה הרווחת של הקהילה הבינלאומית, לפיה עתיד ירושלים צריך להיות מוכרע על ידי הצדדים, כחלק מהסדר שלום ביניהם. לכן, המפלגה אינה תומכת בהכרה חד צדדית בירושלים כבירת ישראל, ואם תהיה המפלגה הגדולה בממשלה היא תבטל את ההחלטה הזו". 
 
יש לציין כי רק בדצמבר האחרון הכיר הממשל האוסטרלי, בראשותו סקוט מוריסון, בירושלים המערבית כבירת ישראל, ואף הצהיר כי הוא אינו פוסל את העברת השגרירות של ארצו מתל אביב לירושלים