דיווח בעזה: השגריר הקטארי העביר את הכסף

על פי פרסומים פלסטינים משפחות מרצועת עזה שזכאיות לקבל את הכסף הקטארי התבקשו לבדוק כי קיבלו את המענק, על סך 100 דולר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/19 09:16 ח באייר התשעט

דיווח בעזה: השגריר הקטארי העביר את הכסף
הכסף שמגיע לעזה מקטאר, צילום: פלאש 90

כשבועיים לאחר שארבעה ישראלים נהרגו בסבב הלחימה האחרון בין ארגגוני הטרור בעזה לישראל, הכסף הקטארי הועבר לידי חמאס דרך מעבר ארז. כעת משפחות פלסטיניות ברצועה מתבקשות לבדוק האם קיבלו את המענק על סך 100 דולר שמגיע להן, כך דווח הלילה (ב') ברצועת עזה.

השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי הגיע לרצועה דרך יחד עם סגנו חאלד אל-חרדאן וחבר הוועדה הקטארית עבדאללה טואלבה. עדיין לא ברור אם הגיעו עם הכסף או שהסכום המובטח לרצועת עזה יועבר דרך הבנקים. 

לאחר סבב הלחימה האחרון בתחילת השבוע שעבר, בו כאמור נהרגו ארבעה אזרחים ישראליים, פרסם משרד החוץ הקטארי הצהרה רשמית בה נאמר כי קטאר תעביר 480 מיליון דולר כתמיכה לפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה. מתוך התקציב הזה, קטאר תתן 300 מיליון דולר במענקים ובהלוואות לתמיכה ברשות הפלסטינית, ובענפי הבריאות והחינוך שבתחומה. 180 מיליון דולר נוספים יועברו לצורך הצלה דחופה ותמיכה הומניטרית בתושבי רצועת עזה. עוד אמרה קטאר כי 180 מיליון דולר הנוספים נועדו לתמוך בתכניות האומות המאוחדות בפלסטין, וכתמיכה בשירותי החשמל ברצועה וכדי להבטיח שלעם הפלסטיני תהיה נגישות לענפים שונים. 

העברת הכספים מצד קטאר אל הרשות הפלסטינית ורצועת עזה נעשית לאחר שהתקבלה ההחלטה על הפסקת אש בסבב הלחימה האחרון. ההחלטה התקבלה במסגרת הבנות שהגיעו אליהן הצדדים באמצעות מתווכים. בהבנות הגיעו חמאס וישראל להחלטה כי שני הצדדים יעצרו את האש, וכן יתקיימו אותן ההקלות שהתקבלו בהסכם ההבנות הקודם, ביניהם הרחבת אזור הדייג, והמשך העברת הכספים הקטאריים לרצועה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן