עמית סגל: "שפגאט כזה מסתיים בדרך כלל בקרע בגיד, לא בעוד כהונה"

ברקע המשבר המתמשך בין ירושלים ווושינגטון, מסביר הפרשן הפוליטי מדוע מצא עצמו הנשיא ביידן במצב הכי פחות נוח מבחינתו: "רגל פה, באגף הפרו פלסטיני במפלגתו, רגל שם, באגף הפרו ישראלי" | וגם: שתי הבשורות הטובות שהניבו השיחות האחרונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/24 14:32 טז באייר התשפד

עמית סגל: "שפגאט כזה מסתיים בדרך כלל בקרע בגיד, לא בעוד כהונה"
סגל, ביידן במצב הכי לא נוח מבחינתו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Miriam Alster/FLASH90

אם בתחילת המלחמה ראינו את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עומד לצידנו מלא מלא, הרי שהיחסים בינו ובין ראש הממשלה נתניהו הידרדרו ככל שחלפו החודשים עד שהגיעו לשיא השפל עם עצירת משלוחי הנשק לישראל. הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" מדוע דווקא המצב הנוכחי הוא הגרוע ביותר מבחינת הנשיא האמריקאי.

התקדמות ניכרת בשתי סוגיות

"האמריקנים הבינו, באיחור, שחמאס לא מעוניין בעסקה" קובע סגל, "בשיחות שהתנהלו איתם השבוע על רפיח, ניכרה התקדמות בשתי סוגיות שעד אז נראו בלתי עבירות: שחרור משלוח הנשק המעוכב, והסכמה מעשית של וושינגטון על מתווה פעולה ברפיח" הוא כותב.

ביידן, העיתון תקף בחומרה

ביידן, רגל פה ורגל שם, צילום: Luca Perra,Shutterstock

"ואז הגיע בית הדין בהאג"

בהמשך הוא מוסיף על מצבו של הנשיא ביידן: "ואז הגיע בית הדין בהאג, וטרף את הקלפים, מציב שוב את נשיא ארצות הברית בעמדה השנואה עליו: רגל פה, באגף הפרו פלסטיני במפלגתו, רגל שם, באגף הפרו ישראלי. שפגאט כזה מסתיים בדרך כלל בקרע בגיד, לא בעוד כהונה" הוא כותב על המצב הסבוך.