יש גם הפתעות: אלה מנהיגי העולם שהביעו תמיכה בישראל

התקיפה מאיראן הביאה עימה קונצנזוס עולמי חריג בעד ישראל, דווקא כשרבים מהם החלו להפנות גב. אלה ראשי המדינות שהתייצבו לצד ישראל, והיה גם מי שבחר לצייץ בעברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/24 11:36 ו בניסן התשפד

יש גם הפתעות: אלה מנהיגי העולם שהביעו תמיכה בישראל
האו"ם, יש גם מי שתומך בנו, צילום: lev radin,Shutterstock

הלילה מורט העצבים שעבר על אזרחי ישראל לא חמק מתשומת הלב העולמית ונוסף על קואליציית המדינות שפעלה אקטיבית על מנת להגן על ישראל מפני התקפה האיראנית, שורת ראשי מדינות הביעו תמיכה בישראל וגינו את המתקפה. רשימת המנהיגים המלאה.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן:

"ארצות הברית מגנה את המתקפה של איראן על ישראל. כפי שאמר הנשיא, המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל מפני איומים מאיראן מוצקה".

הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר:

"מכיוון שישראל מותקפת מאיראן, אנו עומדים לצד ישראל ואנשיה, וארה"ב תעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בהגנה של ישראל נגד איראן". בנוסף הביעו תמיכה בישראל גם ראש עיריית ניו יורק אריק אדאמס, מושלת ניו יורק קייטי הוקול, חבר הקונגרס חאקים ג'פריס, הסנטור לינדזי גרהאם וסגן הנשיא לשעבר מייק פנס.

נשיא גרמניה, אולאף שולץ:

"התקיפה האווירית על שטח ישראל שאיראן פתחה אמש היא חסרת אחריות ואי אפשר להצדיק אותה בשום צורה. איראן מסתכנת בהתלקחות. אנו עומדים צמוד לצידה של ישראל וכעת נדון בהרחבה עם בעלות בריתנו". בנוסף שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק הוסיפה: "איראן שיגרה רחפנים וטילים לעבר ישראל. אנו מגנים בחריפות את המתקפה המתמשכת, שעלולה לצלול אזור שלם לכאוס. איראן ושלוחותיה חייבות להפסיק זאת לאלתר".

אולף שולץ. ארכיון

אולף שולץ. ארכיון, צילום: shutterstock

נשיא ארגנטינה, חוויאר מיליי:

"ארגנטינה תומכת בישראל. לשכת הנשיא חוויאר מיילי מביעה את סולידריותה ומחויבותה הבלתי מעורערת למדינת ישראל מול הפיגועים שיזמה הרפובליקה האסלאמית של איראן. אנו תומכים מאוד בישראל בהגנה על ריבונותה, במיוחד נגד משטרים המקדמים טרור ומבקשים להשמיד את הציוויליזציה המערבית".

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק:

"אני מגנה בתוקף את המתקפה הפזיזה של המשטר האיראני נגד ישראל. איראן הוכיחה שוב שהיא מתכוונת לזרוע כאוס בחצר האחורית שלה. בריטניה תמשיך לעמוד על הביטחון של ישראל ושל כל השותפים האזוריים שלנו, כולל ירדן ועיראק. לצד בעלי בריתנו, אנו פועלים בדחיפות לייצב את המצב ולמנוע הסלמה נוספת. אף אחד לא רוצה לראות יותר שפיכות דמים".

הנשיא נוחת בישראל

הנשיא מיליי בישראל, צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

נשיא צרפת, עמנואל מקרון:

"אני מגנה בחריפות את המתקפה חסרת התקדים שפתחה איראן נגד ישראל, שמאיימת לערער את היציבות באזור. אני מביע את הזדהותי עם העם הישראלי וזיקתה של צרפת לביטחון ישראל, לשותפינו וליציבות האזורית. צרפת פועלת להורדת הסלמה עם שותפיה וקוראת לאיפוק".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו:

"קנדה מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות המוטסות של איראן נגד ישראל - ואת התעלמות המשטר האיראני מהשלום והיציבות באזור".

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן:

"אנו מגנים את הפיגוע אמש נגד ישראל, ומתפללים לשלומו של העם הישראלי"

משרד החוץ של צ'כיה:

"צ'כיה מגנה בתקיפות את ההתנהגות מערערת היציבות של איראן ושלוחותיה שהחליטו לתקוף את ישראל. אנו חוזרים ומדגישים על הזכות הישראלית להגנה עצמית. ההתנהגות התוקפנית של איראן לטווח ארוך מונעת מאזור המזרח התיכון לחיות בשלום ובביטחון".

אנתוני בלינקן

אנתוני בלינקן, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

חירט וילדרס צייץ בעברית: "עם ישראל חי"

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה:

"מצב מדאיג מאוד במזרח התיכון. מוקדם יותר היום שלחו הולנד ומדינות נוספות מסר חזק וברור לאיראן להימנע מלתקוף את ישראל. הולנד מגנה בחריפות את ההתקפות של איראן על ישראל". ידיד ישראל חירט וילדרס הוסיף בעברית: "עם ישראל חי".

חירט וילדרס

חירט וילדרס, צילום: shutterstock

נשיא רומניה, קלאוס יוהניס:

"רומניה מגנה בתוקף את התקיפה של איראן נגד ישראל. אנו עומדים בסולידריות מלאה עם העם הישראלי ברגעים קשים אלו. אנו קוראים להימנע מהסלמה אזורית נוספת".