לבקשת האמריקאים שרי חוץ ערביים שוחחו עם שר החוץ האיראני: "הימנעו מהסלמה"

ברקע החשש מתגובה איראנית והתקפה על ישראל, בארצות הברית ממשיכים לנסות ולהימנע מהידרדרות. לבקשת האמריקאים, שרי החוץ של סעודיה, קטאר, האמירויות ועיראק העבירו מסר ברור לאיראנים לגבי תקיפה אפשרית | מפקד פיקוד המרכז האמריקאי נחת בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 08:00 ג בניסן התשפד

שרי חוץ ערביים שוחחו עם שר החוץ האיראני: "הימנעו מהסלמה"
נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בישראל ממשיכיםלהיערך לאפשרות של נקמה איראנית על חיסול המפקד הבכיר שחוסל בסוריה, תוך שנלקחת האפשרות שהאיראנים עצמם יחליטו להגיב ולא יסתפקו בכוחות הפרוקסי שלהם. בארצות הברית עושים מאמצים למנוע מתקפה כזו והבהירו כי יעמדו לצד ישראל הגנתית וגם התקפית במקרה של מתקפה איראנית.

על פי דיווח חדש, בארצות הברית ביקשו ושורת שרי חוץ של מדינות ערביות שוחחו עם שר החוץ האיראני והעבירו מו מסר "להימנע מהסלמה". שרי החוץ של איחוד האמירויות, קטאר, סעודיה ועיראק גוייסו לצורך זה בתקווה שהלחץ מהעולם הערבי יגרום למתיחות להירגע.

"לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל

גורם אמריקני מסר אתמול(ד') לרשת אל ג'זירה כי: "הצהרותיו של הנשיא ביידן לגבי הגנה על ישראל מפני איראן לא הגיעו בחלל ריק. ארה"ב תסייע לישראל אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה". עוד הוסיף הגורם כי בכוונת ארה"ב לסייע לישראל ביירוט טילים וכטב"מים אם ישוגרו לעברה, ובממשל "לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל - אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה". מוקדם יותר, בסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג" דיווחו הערב מפי "גורמים המכירים את המידע המודיעיני" כי מתקפה נרחבת של טילים או כטב"מים של איראן או אחת משלוחותיה נגד מטרות צבאיות וממשלתיות בישראל "נמצאת בפתח".

הגנרל מייקל קורילה, הגיע לישראל לשורת פגישות

הגנרל מייקל קורילה, הגיע לישראל לשורת פגישות צילום: ויקיפדיה

מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב ייפגש עם גלנט והרמטכ"ל

בתוך כך, במסגרת ההיערכות למתקפה אפשרית של איראן, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה צפוי להגיע מחר לישראל לשיחות תיאום בנושא, כך לפי הכתב ברק רביד. קורילה ייפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם שר הביטחון גלנט והשלושה ידונו בהיערכות המשותפת לקראת מתקפה אפשרית שעושיה להתבצע באמצעות טילים בליסטיים, כטב"מים או טילי שיוט על ידי איראן או שלוחיה.