טורקיה מחריפה את המשבר: אלו המוצרים שיפסיקו להגיע לישראל

משרד הסחר של טורקיה הודיע כי הוא מטיל הגבלות על ייצוא מוצרים לישראל ב-54 קטגוריות שונות ובכך מחריפה הידרדרות היחסים בין טורקיה וישראל. אתמול סירבה ישראל לבקשת טורקיה להצניח סיוע הומניטרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 10:40 א בניסן התשפד | עודכן בתאריך 09/04/24 12:20

טורקיה מחריפה את המשבר: אלו המוצרים שיפסיקו להגיע לישראל
טורקיה, מחריפה את הטון, צילום: zmotions,Shutterstock

משרד הסחר הטורקי הודיע היום (ג') כי הוא מטיל הגבלות על שורות מוצרים וימנע את הגעתם לישראל, זאת לאחר שישראל סירבה לבקשת הטורקים להצניח סיוע הומניטרי לעזה. מאז פרוץ המלחמה הידרדרו היחסים בין המדינות באופן משמעותי וארדואן תקף לא אחת את ישראל, בין היתר אמר כי "ישראל היא הנאצית של זמננו".

מוצרי ברזל, בניה, עגורנים, דשן כימי, שיש וגפרית

ההודעה של משרד הסחר הטורקי כוללת מוצרים ב-54 קטגוריות שונות שיכללו גם את תעשיות הברזל והבניה שמגיעים לישראל מטורקיה ובין היתר יכללו גם עגורנים, דשן כימי, שיש, גפרית, שמנים מינרליים ומוצרים כימיים. שר החוץ הטורקי אמר כי העיצומים יימשכו עד להפסקת האש בעזה והפסקת המלחמה.

שר החוץ כ"ץ: "נגיב בהתאם ונכין רשימה"

עקבות הצעד החד צדדי של טורקיה לעצור יצוא מוצרים לישראל, שר החוץ כ"ץ הודיע: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו בחמאס - נגיב בהתאם ונכין רשימה מורחבת של מוצרים נוספים שישראל תמנע מטורקיה לייצא".

נשיא טורקיה, רג

ארדואן, מחריף את הטון. צילום: shutterstock

שר החוץ הטורקי האקן פין אמר: "החלטנו לנקוט שורה של צעדים נגד ישראל. צעדים אלה, שאושרו על-ידי נשיאנו, ייושמו צעד אחר צעד, וללא דיחוי. הם ישותפו עם הציבור על-ידי המוסדות הרלוונטיים שלנו", כך פרסמה סוכנות הידיעות הטורקי.