מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפגיעה בעובדי WCK הרמטכ"ל: "זה לא היה צריך לקרות" | ביידן: "ישראל לא עשתה מספיק"

בישראל ובארצות הברית ממשיכים להגיב לתקרית הקשה בה נהרגו פעילי ארגון המטבח העולמי. הרמטכ"ל הלוי לתקשורת הזרה: "נשתף בשקיפות מלאה את ממצאי התחקיר". ביידן נאם הלילה ואמר: "אני זועם ושבור לב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 07:55 כד באדר ב'

הרמטכ"ל: "זה לא היה צריך לקרות" | ביידן: "ישראל לא עשתה מספיק"
הרצי הלוי, דיבר לתקשורת הזרה, צילום: David Cohen,Flash90

נמשכות התגובות לתקרית בה נהרגו 7 פעילי זכויות אדם של ארגון המטבח העולמי שפעל בעזה. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר לתקשורת הזרה על התקרית כי "האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאים מורכבים - בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות; אנחנו נשלים את התחקיר בימים הקרובים, נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי".

"התקיפה הזו היא טעות חמורה"

עוד הוסיף הלוי: "צה"ל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון המטבח המרכזי העולמי ומעריך מאוד את עבודתם החשובה. השלמנו תחקיר ראשוני בנושא. אני רוצה לומר בברור - לא הייתה תקיפה מכוונת כנגד עובדי סיוע של ארגון ה-WCK. האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאי מורכבים - בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות".

"הממצאים הראשוניים הוצגו לי כעת כאן בפיקוד הדרום" הוסיף הלוי, "התקיפה הזו היא טעות חמורה. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם תושבי עזה. אנו מצטערים על הפגיעה שלא באופן מכוון בעובדי WCK. נשתף, בשקיפות מלאה, את ממצאי התחקיר עם המטבח המרכזי העולמי וגופים בינלאומיים נוספים".

ביידן בישראל, אוקטובר 2023

ביידן, תקף את ישראל צילום: Miriam Alster,Flash90

ביידן: "ישראל גם לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים"

מי שעוד הגיב לתקרית הוא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שאמר הלילה (ד') בנאומו כי הוא "זועם ושבור לב על מותם של שבעה עובדים הומניטריים מ-WCK, כולל אמריקני אחד, אתמול בעזה, החקירה הזו חייבת להיות מהירה, היא חייבת להביא אחריות, וממצאיה חייבים להתפרסם".

ביידן הוסיף ביקורת חריפה על ישראל: "תקריות כמו של אתמול פשוט לא אמורות לקרות. ישראל גם לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים. ארצות הברית קראה לא פעם ישראל לפצות על פעולותיהם הצבאיות נגד חמאס באמצעות פעולות הומניטריות, כדי למנוע נפגעים אזרחיים".