הפתיע את ישראל: ביידן יכריז על הקמת נמל ימי בעזה

לאחר שהצניחו סיוע הומניטרי מהאוויר, ביידן צפוי להכריז על המת נמל ימי אמריקאי בעזה שיעביר עוד סיוע לרצועה, חיילים אמריקאים לא יהיו על אדמת עזה. הדברים מגיעים ברקע המחלוקת בין הממשל האמריקאי וישראל על כמון הסיוע הנכנס לרצועה והמשך הלחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 19:29 כז באדר א' | עודכן בתאריך 07/03/24 20:37

הפתיע את ישראל: ביידן יכריז על הקמת נמל ימי בעזה
ביידן, יקים נמל ימי בעזה?, צילום: Luca Perra,Shutterstock

מתרבים הדיווחים כי בנאומו לאומה האמריקאית הערב (ה') יכריז נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על הקמת נמל ימי אמריקאי לחופי רצועת עזה, נמל שידאג להגדיל משמעותית את אספקת הסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה.

המחלוקת בין ממשל ביידן וממשלת ישראל

הדברים מגיעים ברקע המחלוקת בין הממשל האמריקאי וממשלת ישראל בדבר הכנסת הסיוע כאשר בישראל יש התנגדות רבה לעצם הכנסת הסיוע בזמן שחיילי צה"ל נלחמים ברצועה. על פי הדיווח ביידן יורה לצבא ארה"ב להקים את הנמל אך חיילים אמריקאים לא ידרכו על אדמת עזה אלא רק על הספינות.

משאיות אספקה בעזה

משאיות אספקה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

הקמת הנמל תאפשר לאמריקאים הכנסת יותר אספקה במהירות רבה יותר, הבדיקות של הסיוע ייערכו בקפריסין משם ייפתח נתיב ימי לעזה. השבוע הצניחו האמריקאים סיוע הומניטרי מהאוויר במה שהיה צעד ראשון שלהם בנושא. נזכיר כי נושא הסיוע הפך לאחד הנושאים בהם האמריקאים לוחצים על ישראל כשגם על הממשל עצמו יש לחצים מבית להגביר את האספקה לרצועה.

ביידן הפתיע את ישראל

העיתונאי אריאל כהנא פרסם בשם גורם מדיני כי הרעיון להקים נמל אמריקני בעזה עלה בשלבים מוקדמים יותר במגעים בין ישראל וארצות הברית, אך העיתוני הנוכחי של הצהרת ביידן לא הייתה ידועה והפתיעה את ישראל.