מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו כעס על הביקור - אבל גנץ אמר להאריס בדיוק את עמדותיו

אחרי הסערה שעוררה טיסתו לארה"ב, נפגש השר גנץ עם בכירי הממשל האמריקאי וסגנית הנשיא האריס. גנץ הדגיש את עמדת ישראל בנושאים: פעולה ברפיח, הסיוע ההומניטרי והרשות הפלסטינית. העמדות שהציג תואמות את עמדותיו של ראש הממשלה, למרות הכעס בלשכתו על הנסיעה של גנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 08:24 כה באדר א'

נתניהו כעס על הביקור - אבל גנץ אמר להאריס בדיוק את עמדותיו
גנץ עם קמלה האריס, צילום: המחנה הממלכתי

חבר הקבינט המצומצם ויו"ר המחנה הממלכתי, נפגש אתמול (ב') בלילה עם בכירי הממשל האמריקאי ואף נפגש עם סגניתו של ביידן קמלה האריס. הביקור מגיע ברקע העימות המתוקשר בין לשכת ראש הממשלה נתניהו וגנץ, עת זעמו על טיסתו של גנץ לארה"ב וטענו כי הדבר לא קיבל את אישורו של נתניהו.

העמדות שהציג גנץ לאמריקאים

למרות העימות, בפגישה עם סגנית הנשיא הציג לה גנץ את עמדות ממשלת ישראל בצורה התואמת לחלוטין את עמדותיו של ראש הממשלה. על פי הדיווח של העיתונאי אריאל כהנא, גנץ עמד בשיחה עם האריס על זכותה של ישראל לפעולה צבאית ברפיח ועל כך שהרשות הפלסטינית לא תיקח את השליטה על הרצועה כמו גם בנוגע לסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה.

סגנית הנשיא קמלה האריס

סגנית הנשיא קמלה האריס, צילום: shutterstock

האריס: "חזרתי על תמיכתנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

האמריקאים מצידם, הציגו דעה הפוכה וטענו כי ישראל לא עושה די בנוגע להכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה וכן תהו על האפשרות להעביר 1.2 מיליון פלסטינים מאזור רפיח בטרם הפעולה של צה"ל בעיר. לאחר הפגישה צייצה סגנית הנשיא האריס וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "נפגשתי היום עם בני גנץ מישראל וחזרתי על תמיכתנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה. דנו בצורך להשיג עסקת חטופים, להגביר את זרימת הסיוע לעזה ולהגן על אזרחים".