"תודיע לנשיא שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל"

לאחר הדברים המקוממים של נשיא ברזיל לולה, במשרד החוץ קיימו את שיחת הנזיפה לשגריר הברזילאי ביד ושם. השר כ"ץ הכריז על נשיא ברזיל לולה כאישיות בלתי רצויה במדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 12:16 י באדר א'

"תודיע לנשיא שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל"
השר כ"ץ, היום, צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ

שר החוץ ישראל כ"ץ זימן הבוקר (ב') לשיחת נזיפה ביד ושם את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, על רקע דבריו של נשיא ברזיל אתמול. שר החוץ ישראל כ"ץ נזף בשגריר ברזיל בישראל והכריז על נשיא ברזיל לולה כאישיות בלתי רצויה במדינת ישראל: "לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה. בשמי ובשם אזרחי מדינת ישראל - תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יחזור בו".

"תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל"

כחלק מהביקור, הוצג לשגריר הברזילאי ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו של השר כ"ץ, סבו ישראל כ"ץ וסבתו שפרינצה כ"ץ. שר החוץ אמר: "הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

נשיא ברזיל

נשיא ברזיל לולה דה סילבה, אישיות בלתי רצויה. צילום: Isaac Fontana,Shutterstock

כזכור, נשיא ברזיל דה סילבה אמר אתמול כי: "מה שקורה ברצועת עזה זה לא מלחמה, זה רצח עם. זו לא מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא ערוך במיוחד לנשים וילדים" דה סילבה הוסיף: "מה שקורה ברצועת עזה עם העם הפלסטיני לא קרה כמעט בשום רגע אחר בהיסטוריה. למעשה, זה קרה רק פעם אחת כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".