מקומם: אלה 4 תושבי יהודה ושומרון עליהם הטיל ביידן סנקציות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם על צו נשיאותי המטיל סנקציות כנגד 4 תושבי יהודה ושומרו שלדבריו "פועלים נגד היציבות והביטחון". נתניהו הגיב: "אין מקום לצעדים חריגים בנידון" | אלה ארבעת התושבים עליהם הוטל הצו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/24 08:41 כג בשבט התשפד

מקומם: אלה 4 תושבי יהודה ושומרון עליהם הטיל ביידן סנקציות
נערים ביהודה ושומרון, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הכריז על צו מנהלי כנגד 4 תושבי יהודה ושומרון, זאת לאחר שהממשל האמריקאי הודיע כי יטיל סנקציות שכאלה על תושבים וגם על פוליטיקאים ישראלים. האמריקאים מצידם טענו כי הצו מטיל סנקציות כנגד מי ש"פועלים נגד היציבות והביטחון". מנגד הגיבו בלשכת ראש הממשלה כנג סנקציות אישיות ואמרו כי "ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום". הסנקציות עצמן נוגעות בעיקר לאי יכולת הוצאת ויזה לארה"ב וכן חסימת גישה למערכות הכלכליות של המדינה.

ארבעת התושבים עליהם הוטלו סנקציות

ארבעת תושבי יהודה ושומרון עליהם הוטל הצו האמריקאי הם: שלום זיכרמן, שלפי הצו האמריקאי תקף פעילים ישראלים וכלי רכב ביהודה ובשומרון. דוד חי חסדאי, שלפי הצו, "הוביל ויזם התפרעות בחווארה" בצו האמריקאי נכתב כי יש לו קשר להתפרעויות שהסתיימו במותו של פלסטיני, כך לפי הצו האמריקאי.

השניים הנוספים הם עינן טנג'יל שלפי האמריקאים היה מעורב בתקיפת חקלאים פלסטינים וכן פעילים ישראלים, וינון לוי ש"תקף שוב ושוב קהילות בגדה המערבית" כך לפי הצו האמריקאי וכן, יחד עם שותפים "יצרו אווירת פחד".

מתוך אתר הממשל האמריקאי

מתוך אתר הממשל האמריקאי צילום: צילום מסך

סמוטריץ': "חבל שממשל ביידן משתף עם זה פעולה"

בישראל כאמור הגיבו לדברים בחריפות ותקפו את ההחלטה. לשכת ראש הממשלה הוציאה הודיעה בה נכתב כי "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר גם הוא את הממשל האמריקאי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קמפיין 'אלימות המתנחלים' הוא שקר אנטישמי שמפיצים אויבי ישראל במטרה להכפיש את המתיישבים החלוצים ואת מפעל ההתיישבות ולפגוע בהם, ודרכם להכפיש את מדינת ישראל כולה". עוד הוסיף: "חבל שממשל ביידן משתף עם זה פעולה בימים בהם המתיישבים משלמים מחיר דמים יקר בטובי בניהם במלחמה בעזה".