לאחר שצוטט בבית הדין בהאג, הרצוג במתקפה חריפה: "עלילת דם"

בדברים חריפים תוקף הנשיא הרצוג את הדיו שנערך בבית הדין בהאג ואומר עליו: "חתירה תחת הערכים אשר על בסיסם בדיוק הוקם". על ציטוט דבריו השיב הרצוג: "האופן שבו עיוותו את דבריי, עורר בי שאט נפש". על המשך הלחימה: "ישראל תמשיך להיות מחויבת לביטחון אזרחיה באופן מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 19:04 יח בשבט התשפד

לאחר שצוטט בבית הדין בהאג, הרצוג במתקפה חריפה: "עלילת דם"
הנשיא יצחק הרצוג, תוקף את בית הדין, צילום: Michael Giladi/Flash90

"עצם הדיון בבית הדין בהאג – בערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה – על האם מדינת ישראל, הדמוקרטית, המוסרית, מבצעת רצח עם – הוא בגדר עלילת דם", כך אומר הנשיא הרצוג היום (א') בתגובה לדיון שנערך בבית הדין הפלילי בהאג ביום שישי האחרון.

בית הדין עיוות את דבריו של הרצוג

הרצוג, שדברים שאמר הוצגו בדיון, תוקף את "העיוותים" לדבריו ואומר: "יש משהו מטלטל בלראות איך תופעת ה"פוסט-אמת" חלחלה אפילו למוסדות החשובים ביותר. אפילו ברמה האישית, האופן שבו עיוותו את דבריי, תוך שימוש בחלקים מאד מאד חלקיים ומקוטעים בהם; שימוש שנועד כדי לתמוך קונסטרוקציה משפטית מופרכת – עורר בי שאט נפש".

"מדינת ישראל רואה את ההיבט ההומניטרי כחלק חשוב מאד במערכה" הוסיף הרצוג אך הדגיש את מחוייבותה של ישראל לביטחון אזרחיה. "אי אפשר להתעלם מהמציאות שכולנו ראינו במו עינינו בפרסומי החמאס באותו יום ארור: את מעורבותם של רבים מתושבי עזה בטבח, בביזה, ובפרעות השבעה באוקטובר. ואת ההמון העזתי מריע: למראה ישראלים נטבחים וגופותיהם מחוללות. למראה חטופות – שאלוהים יודע מה עוללו להן – נגררות פצועות ומדממות ברחובות" כתב הנשיא.