מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קטאר במתקפה חריפה על נתניהו: פועל ממניעים פוליטיים על חשבון החטופים

דובר משרד החוץ הקטארי במתקפה על ראש הממשלה: "אנו מזועזעים מההתבטאויות המיוחסות לראש ממשלת ישראל, הן חסרות אחריות והרסניות למאמצים להציל חיי חפים מפשע, כולל החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/24 21:30 יד בשבט התשפד

קטאר במתקפה חריפה על נתניהו: פועל ממניעים פוליטיים על חשבון החטופים
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

דובר משרד החוץ הקטארי פירסם הערב (ד') הודעת גינוי חריגה נגד ראש הממשלה נתניהו בתגובה להקלטות של נתניהו נגד הקטארים שנחשפו אתמול בערוץ 12 ובהם נשמע כשהוא מעביר ביקורת על חוזה צבאי שחתמו עימם האמריקנים. "מזועזעים מההתבטאויות המיוחסות לכאורה לראש ממשלת ישראל" נכתב בחשבון הטוויטר של דובר משרד החוץ הקטארי. "אם ההתבטאויות הללו נכונות, הן חסרות אחריות והרסניות למאמצים להציל חיי חפים מפשע, אך אינן מפתיעות".

בקטאר מאשימים: נתניהו פועל ממניעים פוליטיים על חשבון החטופים

עוד הוסיפו במשרד החוץ הקטארי: "התבטאויותיו של ראש הממשלה רק חוסמות ומערערות את המשא ומתן, מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו, זאת במקום לתת עדיפות להצלת חיי חפים מפשע, כולל בני ערובה ישראלים". את הגינוי החריף חתמו הקטארים: "במקום להתעסק ביחסים האסטרטגיים של קטאר עם ארה"ב, אנו מקווים שנתניהו יחליט לפעול בתום לב ולהתרכז בשחרור החטופים".

הקלטות נתניהו: "קטאר לא שונה במהות מהאו"ם ובמובן מסוים אפילו יותר בעייתית"

כזכור, בהקלטות שנחשפו אתמול בערוץ 12 מפגישה שערך ראש הממשלה עם משפחות החטופים, נשמע נתניהו כשהוא תוקף את התנהלות קטאר: "כשאני מדבר על קטאר, אתם לא שומעים אותי מודה לקטאר. שמתם לב?" שאל נתניהו, והשיב: "כי קטאר מבחינתי לא שונה במהות מהאו"ם, היא לא שונה במהות מהצלב האדום ובמובן מסוים היא אפילו יותר בעייתית".

נתניהו: "אני מאוד כעסתי על האמריקנים, שהם חידשו את החוזה עם קטאר"

נתניהו שיתף את משפחות החטופים בניסיונותיו להפעיל לחץ על הקטארים: "אני מאוד כעסתי לאחרונה ולא הסתרתי את זה מהאמריקנים, שהם חידשו את החוזה על הבסיס הצבאי שיש להם עם קטאר. אמרתי להם: 'למה לא אמרתם? אני מבקש מכם שתחזירו לנו את החטופים, זה לחץ. למה? כי קטאר, יש להם לחץ על חמאס. קודם כול, תפעילו לחץ על קטאר'"