מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח מתעלמים מנתניהו? התוכנית של ארה"ב והסעודים ליום שאחרי המלחמה

דיווח: ארה"ב מנסה לקדם שיתוף פעולה עם הסעודים ליום שאחרי המלחמה בעזה מאחורי גבו של נתניהו, באמצעות גורמים באופוזיציה - כיוון שראש הממשלה סירב לתנאי של הקמת מדינה פלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 08:16 ח בשבט התשפד

מתעלמים מנתניהו? התוכנית של ארה"ב והסעודים ליום שאחרי המלחמה
אנתוני בלינקן, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

במסגרת התכנונים ליום שאחרי המלחמה בעזה, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ועוד ארבעה מנהיגים ערבים נוספים התחייבו למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן כי יקחו אחריות על שיקום רצועת עזה, בתנאי שישראל תאפשר לפלשתינים להקים מדינה, כך דווח ברשת NBC. יורש העצר הסעודי אף הציע לנרמל את היחסים עם ישראל, אולם על פי הדיווח, נתניהו סירב לתנאים של בן סלמאן ודחה את התוכנית על הסף בשל הדרישה להקמה מדינה פלשתינית.

דיווחים כי בלינקן שוחח עם לפיד מאחורי גבו של נתניהו

בכירים אמריקאים מסרו לרשת NBC, שבעקבות סירובו של נתניהו לשתף פעולה עם המהלך, ביידן שהתחיל את ביקורו במזרח התיכון במדינות ערביות כדי לדון בפרטיו, החליט לקדם את התוכנית הדרך עקיפה, ולדון בה עם גורמים פוליטיים שלהערכתו יתפשו את השלטון לאחר תום עידן נתניהו.

בכירים אמריקאים שוחחו מאחורי גבו של ראש הממשלה נתניהו עם גורמים שונים באופוזיציה, ביניהם חברים בקבינט המלחמה ואף ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "נתניהו לא יהיה שם לנצח", מסרו הבכירים האמריקאים לרשת התקשורת NBC.