המלחמה מסלימה: מסוקים אמריקאים הטביעו 3 סירות של החות'ים

הכוח הימי של פיקוד מרכז של ארצות הברית, המהווה חלק מהכוח הימי שמגן על נתיב השייט בים האדום הטביע שלוש סירות של החות'ים שירו לעבר ספינת מסע. בפיקוד הודיעו: הרגנו את אנשי החות'ים, סירה אחת הצליחה לברוח

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/23 12:09 יט בטבת התשפד

המלחמה מסלימה: מסוקים אמריקאים הטביעו 3 סירות של החות'ים
אילוסטרציה, צילום: Rahim Khatib / Flash90

האיום החות'י על מדינת ישראל הפך מזמן לבעיה כלל עולמית כאשר נתיבי הסחר המשמעותיים בים האדום הפכו למטרה עבור משטר הטרור מתימן. הבוקר (א') חלה הסלמה בלחימה באזור כאשר משחתת אמריקאית הוזעקה להגן על ספינת מסע שהותקפה והטביעה שלוש סירות של הכוחות החות'ים.

בהודעה של מפקדת פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית נכתב: "סירות חות'יות בגיבוי איראן תקפו ספינת סוחר ומסוקים של הצי האמריקני בדרום הים האדום". האירוע עצמו התרחש הבוקר בשעה 6:30 (שעון תימן).

"המסוקים הטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות הקטנות והרגו את הצוותים"

לאחר שספינת המסע MAERSK HANGZHOU המפליגה תחת דגל סינגפור התריעה על התקפות נגדה, הגיעה משחתת אמריקאית ומסוקים אליהם נורתה אש נוספת. הכוח ירה לעבר הסירות והצליח להטביע שלוש מתוך ארבעת הסירות של החות'ים. "מסוקי הצי האמריקני השיבו אש בהגנה עצמית, הטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות הקטנות והרגו את הצוותים. הסירה הרביעית נמלטה מהאזור. לא נגרם נזק לאנשי או לציוד של ארה"ב" נכתב בהודעת פיקוד המרכז.