המלחמה בחות'ים עולה שלב: אלה 44 המדינות שהצטרפו

בהודעה משותפת לאיחוד האירופי, נאט”ו, הודיעו 44 מדינות על הצעדים שיינקטו נגד החות'ים בעקבות הטרור שמפעיל הארגון נגד ספינות המטען בים האדום. בין המדינות: ארצות הברית, דרום קוריאה אוסטרליה ויפן

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 08:30 ח בטבת התשפד

המלחמה בחות'ים עולה שלב: אלה 44 המדינות שהצטרפו
ספינות מלחמה, באירופה מזהירים את הח'ותים, צילום: Pomorzev,Shutterstock

אחד מהסתעפויות המלחה בין ישראל והחמאס הגיע מכיוון תימן והמשטר החות'י השולט בבירה צנעה. מאז תחילת המלחמה, שיגרו הח'ותים עשרות טילים לעבר אילת, אך הפעילו טרור גם כנגד ספינות סוחר בים האדום ומה שהתחיל בבעיה ישראלית, הפך לבעיה כלל עולמית שמשתקת את אחד מנתבי הסחר החשובים בעולם.

"מאיימים על תנועת מזון, דלק, סיוע הומניטרי ומצרכים חיוניים"

לאחר שהאמריקנים החלו לגבש קואליציה בינלאומית שתילחם באיום החות'י, מדינות נוספות מצטרפות למאבק על נתיב השיט. בהודעה משותפת לארצות הברית, האיחוד האירופי ובסך הכל 44 מדינות, נכתב כי הן מגנות את התערבות החות'ים בזכויות ניווט וחירויות במים סביב חצי האי ערב, במיוחד בים האדום "כולל התקפות ה-3 בדצמבר נגד שלוש ספינות מסחריות בדרום הים האדום".

ספינת מכולות בנמל אשדוד

ספינת סוחר, איום על הסחר העולמי צילום: Moshe Shai/FLASH90

"התנהגות כזו מאיימת גם על תנועת מזון, דלק, סיוע הומניטרי ומצרכים חיוניים אחרים ליעדים ואוכלוסיות בכל רחבי העולם" נכתב בהצהרה, "אנו שוב קוראים לחות'ים לשחרר את הצוות והספינה של גלקסי לידר באופן מיידי ולהפסיק התקפות נוספות על כלי שיט מסחריים בנתיבי המים החיוניים של האזור".

בין המדינות: קוריאה, יפן וסינגפור

המדינות החתומות על המכתב הן ארצות הברית ומדינות נאט"ו, מדינות האיחוד האירופי כמו גם אוסטרליה, איי הבהאמה, יפן, ליבריה, ניו זילנד, הרפובליקה של קוריאה, סינגפור וממשלת תימן הנלחמת כנגד הח'ותים.