מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן: נתניהו חייב לשנות את הרכב הממשלה - הוא לא יוכל לסרב למדינה פלשתינית

נשיא ארה"ב יצא נגד ממשלתו של נתניהו ובמהלך אירוע גיוס כספים בוושינגטון הצהיר: "יש לנו הזדמנות להתחיל לאחד את האזור, אבל אנחנו חייבים לוודא שביבי מבין שהוא חייב לעשות צעדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 20:13 כט בכסלו התשפד

ביידן: נתניהו חייב לשנות את הרכב הממשלה - הוא לא יוכל לסרב למדינה פלשתינית
ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

ברקע דבריו הנחרצים של ראש הממשלה נתניהו מוקדם יותר היום נגד העברת עזה לידי הרשות הפלשתינית, במהלך אירוע גיוס כספים שנערך בוושינגטון, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן יצא לראשונה מאז החלה המלחמה באופן פומבי נגד נתניהו וטען: "הוא חייב לשנות את הרכב הממשלה שלו. היא מקשה מאוד את המצב".

"זה הולך להיות החלק הקשה"

בהמשך דבריו, ביידן טען כי "ישראל מתחילה לאבד תמיכה בגלל הפצצות חסרות הבחנה". נשיא ארה"ב הצהיר כי בכוונתו לאחר את מדינות האזור, מהלך שידרוש לדבריו הקמת מדינה פלשתינית. "אתה לא יכול לומר לא למדינה פלסטינית. זה הולך להיות החלק הקשה" טען.

נתניהו הצהיר: עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן

כזכור, לאחר שקיבל עקיצה מהנשיא ביידן על המחלוקות בניהם במהלך טקס הדלקת נרות חנוכה שהתקיים אמש (ב') בבית הלבן - נתניהו החזיר הערב בסרטון משלו. נתניהו הבהיר כי "יש מחלוקות לגבי 'היום שאחרי חמאס' ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן".

עם זאת, ראש הממשלה סייג: "אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחנו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור". לסיום חתם נתניהו: "עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".

ביידן עקץ: לפני 55 שנה אמרתי לנתניהו שאני לא מסכים איתו - כמו היום

כזכור, ביידן עקץ את נתניהו אמש, כשפנה אליו במהלך טקס הדלקת נרות חנוכה בבית הלבן והודה כי הם לא תמיד רואים עין בעין: "מכיר את נתניהו 55 שנה מאז שירת פה כדיפלומט ואני הייתי סנטור. אמרתי לו אז שאני אוהב אותו, אבל לא מסכים הרבה ממה שהוא אומר - זה די דומה היום".