מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכיר חמאס הודיע: הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר בשעה 10:00

בכיר חמאס בחו"ל מוסא אבו מרזוק הודיע כי הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר בשעה 10:00 | פרטי העסקה: במשך ארבעה ימי הפוגה ישוחררו 12 חטופים בכל יום - ישראל תשחרר בתמורה 150 מחבלים | איסוף המודיעין האווירי יופסק למשך שש שעות ביום

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 07:36 ט בכסלו התשפד

בכיר חמאס הודיע: הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר בשעה 10:00
הפגנות להשבת החטופים, צילום: Photo by Miriam Alster/Flash90

בכיר חמאס בחו"ל, מוסא אבו מרזוק, הודיע הבוקר (ד') כי הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר (ה') בשעה 10:00. לפי אבו מרזוק, במהלך הפסקת האש צה"ל יעצור את כלל איסוף המודיעין האווירי בדרום רצועת עזה, בעוד בצפון הרצועה הוא יופסק למשך שש שעות ביום.

במהלך הלילה (ד') לאחר ישיבה ארוכה שנמשכה כ- 8 שעות, ממשלת ישראל אישרה את העסקה לשחרור החטופים. בהתאם לעסקה, ישוחררו מידי ערב של הפוגה 12 חטופים ישראלים כאשר בסך הכולל, תוך 4 ימים ישוחררו 50 חטופים - אמהות, ילדים ונשים מבוגרות.

המהלך התקבל ברוב קולות, כאשר גם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הצביע בסוף בעדה, וכן השרים אופיר סופר ואורית סטרוק. מי שהתנגד לעסקה הייתה מפלגת עצמה יהודית בראשות בן גביר.

יבקר את כלל החטופים, הצלב האדום

יבקר את כלל החטופים, הצלב האדום, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

פרטי העסקה בין ישראל לחמאס

ארגון הטרור חמאס ישחרר מידי יום 12 חטופים, בסך הכל 50 חטופים ישראלים המחזיקים בתעודת זהות ישראלית. זה יתבצע תוך ארבעה ימים, במהלכם יעצור את הלחימה. מדובר בנשים וילדים שעודם בין החיים.

בתמורה, ישראל תשחרר 150 אסירים, בעיקר קטינים ונשים, תאפשר הגדלת הסיוע ההומניטרי ברצועה, תפסיק את איסוף המודיעין מהאוויר לפרק זמן של 6 שעות ביום, תצא להפוגה בלחימה למשך ארבעה ימים ותאפשר הכנסת כמות גדולה יותר של דלק לעזה.

"ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה"

בהודעה שנמסרה מטעם הממשלה, נכתב: "ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה. הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים - נשים וילדים - במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה". צוין כי שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף. "ממשלת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל".

בישיבה הבהיר ראש הממשלה נתניהו לשרי הקואליציה כי גם בתום ההפוגה צה"ל יחזור ללחימה בעזה וימשיך במטרתו - מיטוט חמאס. עוד סוכם כי הצלב האדום יבקר את כלל החטופים ויספק להם תרופות חיוניות.

נתניהו: "נתניהו טען במהלך ההצהרה כי ההחלטה נתמכת בידי כלל גורמי הביטחון. "כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הם הבהירו במלוא הערכתם המקצועית שביטחון כוחותינו יובטח בימי ההפוגה, ושהמאמץ המודיעיני ישמר בימים אלו". ראש הממשלה הדגיש: "הם הבהירו שהמאמץ המלחמתי לא רק שלא ייפגע, אלא להיפך הדבר יאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה".

הכנסת ספרי תורה לכותל להשבת החטופים

הכנסת ספרי תורה לכותל להשבת החטופים צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

ביידן: "שמח שכמה מהנשמות האמיצות יזכו להתאחד עם משפחותיהן"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הבוקר הודעה, ובירך על אישור העסקה: "מעריך את מחויבות נתניהו וממשלתו שתמכה בהפוגה הממושכת כדי לאפשר את העסקה וכדי להכניס סיוע הומניטרי", אמר. "מודה לאמיר קטאר השייח תמים, לנשיא מצרים א-סיסי. שמח שכמה מהנשמות האמיצות שעברו שבועות של שבי בנסיבות בלתי-אפשריות יזכו להתאחד עם משפחותיהם".