האיום החדש של חיזבאללה- בגלל עיתונאים שנהרגו

בעקבות מותם של עיתונאית וצלם של רשת תקשורת לבנונית המזוהה עם חיזבאללה, ארגון הטרור הודיע כי הוא מתכנן תגובה נגד ישראל | שר ההסברה הלבנוני אמר כי יקדם פתיחת חקירה פלילית בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 14:55 ח בכסלו התשפד

האיום החדש של חיזבאללה- בגלל עיתונאים שנהרגו
תקיפות צה"ל בלבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

ערוץ החדשות הלבנוני "אל מיאדין", הודיעה היום (ג') כי שניים מאנשיו מתו כתוצאה מתקיפות צה"ל באזור דרום לבנון. על פי הדיווח, כתבת הערוץ פרח עמר והצלם רביע מעמארי נהרגו בעיצומו של סיקור מהשטח. "אל מיאדין" מזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, שהוציא הודעה בה הכריז כי יגיב על התקרית.

שר ההסברה הלבנוני זיא מקריף האשים את ישראל ואמר: "הישראלים מאמינים ש'אל מיאדין' מהווה עליהם איום, מכיוון שהוא ערוץ התנגדות שמעביר את האמת כפשוטה", עוד הודיע: "אצור קשר עם הנהלת צבא לבנון על מנת לפתוח בחקירה פלילית על מה שישראל מבצעת".

לפני שבוע וחצי הקבינט אישר תקנות נגד רשת התקשורת

לפני כשבוע וחצי, הקבינט המדיני-בטחוני אישר את הצעתו של שר התקשורת להוציא הוראות לפעולות הקבועות בתקנות לשעת חירום כנגד רשת התקשורת הלבנונית. לפיכך, שר התקשורת רשאי להורות בצו לסגור משרדים, להחרים ציוד שידור ולחסום שימוש בתשתיות תקשורת למיניהן לגוף השידור. "שידוריו פוגעים באופן ממשי בבטחון המדינה", נכתב במכתב אל ספקי הגישה לאינטרנט.