מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מנהיג חמאס: "מתקרבים להפסקת אש", דיווחים כי פרטי העסקה יתפרסמו בקרוב

איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, הודיע כי העביר את תשובתו למתווכחים הקטארים בנוגע לעסקת החטופים והודיע כי "מתקרבים להפסקת אש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 07:44 ח בכסלו התשפד

מנהיג חמאס: "מתקרבים להפסקת אש", דיווחים כי פרטי העסקה יתפרסמו בקרוב
איסמעיל הניה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

איסמעיל הניה, אחד ממנהיגי חמאס, אמר הלילה (ג') לסוכנות הידיעות רויטרס כי חמאס וישראל "מתקרבים להפסקת אש", זאת לאחר שלדבריו חמאס מסר את תשובתו בנוגע לעסקה המוצעת למתווכים הקטארים.

פרטי העסקה המסתמנת מתחילים להתפרסם, וכוללים בין היתר החזרת תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא למצבם הקודם, הפסקת אש ברצועת עזה, כך דווח ב-N12. על פי הדיווח מדובר בשחרור 50 חטופים בעלי אזרחות כפולה, שבתמורה אליהם ישראל תצטרך לשחרר כמעט 400 אסירים - נשים וקטינים. מלבד זאת העסקה כנראה תכלול הכנסת משאיות של אספקת מזון, ציוד רפואי ודלק לרצועה.

"ההסכם הצפוי יכלול שחרור של נשים וילדים ישראלים חטופים"

בנוסף, ברשת אל-ג'אזירה דיווחו היום כי בכיר בחמאס, עיזאת אל רשיק, אמר כי הדיונים על עסקת החטופים כוללים בין השאר "הפסקת אש זמנית ועסקת חילופי חטופים-אסירים", עוד אמר: "ההסכם הצפוי יכלול שחרור של נשים וילדים ישראלים חטופים בתמורה לשחרור ילדים ונשים פלשתינים בבתי הכלא". לדבריו מי שיפרסם את פרטיה, יהיו המתווכים מקטאר.

תמונות החטופים

תמונות החטופים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ' נפגשה אתמול בלילה עם הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס בקטאר, והודיעה כי "הצלב האדום קרא באופן מתמשך לשחרור בני הערובה והתעקש כי הצוותים שלנו יוכלו לבקר את בני הערובה כדי לבדוק את מצבם הבריאותי ולהעביר להם תרופות וכדי שבני הערובה יוכלו להעביר מסרים למשפחותיהם", מסרה.

נזכיר כי אמש ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משפחות החטופים, במהלך הפגישה אמר להם כי "השבתם היא משימה קדושה ועליונה ואני מחויב לה. לא נרפה מהמשימה. זאת אחריות שלי ושל קבינט המלחמה".