מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מקרון נבהל מהשערורייה, התקשר להרצוג - וקיבל המלצת צפייה

לאחר שבשבוע שעבר התבטא נגד התקיפה הישראלית בעזה ועורר סערה תקשורתית, נשיא צרפת התקשר לנשיא הרצוג וביקש להבהיר כי הוא תומך בישראל ובזכותה להגנה עצמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 16:13 כח בחשון התשפד

מקרון נבהל מהשערורייה, התקשר להרצוג - וקיבל המלצת צפייה
הרצוג ומקרון, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר היום (א') לנשיא המדינה יצחק הרצוג כדי להבהיר את דבריו בראיון ברשת BBC ביום שישי האחרון אשר עוררו סערה בישראל ובעולם. בראיון הוא אמר כי "אין כל הצדקה להפצצות בעזה" וכן, שאין שום לגיטימציה לכך שיש אזרחים מופצצים בעזה כרגע וצרפת מפצירה בישראל להפסיק.

בעקבות דבריו הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות וטען כי כל הרג של אזרחים מוטל על חמאס וכי צרפת צריכה לגנות את חמאס ולא את ישראל.

תמיכה שלא משתמעת לשתי פנים

בעקבות הסערה התקשורתית, התקשר היום מקרון לנשיא הרצוג והבהיר כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה שהיא מנהלת כנגד ארגון הטרור חמאס. הוא הדגיש כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה וחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים. הדברים שיוחסו לו בריאיון, כך הסביר מקרון, עסקו בסוגיה ההומניטרית שחשובה לו ולמדינות רבות. הוא המשיך ואמר כי חשוב למצוא ולסייע בפתרונות הומניטריים לאזרחים בעזה. הנשיא מקרון חזר בפני נשיא המדינה על מחויבותו לשחרורם הדחוף של החטופות והחטופים וציין כי הוא עוסק בכך כל העת.

ההרס בעזה

ההרס בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

האחריות המוחלטת לפגיעה בחפים מפשע מוטלת על חמאס

נשיא המדינה ציין בשיחה כי דבריו של נשיא צרפת כפי שדווחו בסוף השבוע גרמו לכאב וכעס רב בישראל וטוב שהנשיא מקרון הבהיר את דבריו כבר אמש והיום בפרסומים שונים וכעת בשיחה ביניהם. נשיא המדינה חזר והדגיש כי מדינת ישראל וצה"ל פועלים באופן הומניטרי ולפי הדין הבינלאומי ונוקטים באמצעים שונים למנוע ככל הניתן פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. עוד הדגיש כי האחריות המלאה לפגיעה בחפים מפשע ברצועת עזה, פעמים רבות באופן אקטיבי ממש – מוטלת על ארגון הטרור חמאס.

הרצוג שב וחזר על החשיבות העצומה בהירתמות של כל גורם בינלאומי רלוונטי לסייע בהשבת החטופים כמשימה הומניטרית ראשונה במעלה. הוא שיתף את הנשיא מקרון כי בדיוק לפני שיחתם צפה בסרט הזוועות המציג את הפעולות הברבריות שביצע חמאס, והמליץ לנשיא מקרון כי כל מנהיגי העולם יצפו בסרט, במטרה לזכור ולהזכיר מי הוא האויב האמתי של ישראל והעולם כולו, ומי מייצג את הרוע המוחלט שנגדו יש לפעול בכל הכוח.