מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו: העיתונאית ביקרה את פעולות ישראל - הדובר האמריקאי עקץ בחזרה

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, תקף עיתונאית ששאלה שאלה מקוממת על זכותה של ישראל לתקוף בעזה: "מה שקשה הוא הדרך שבה חמאס משתמש באנשים כמגן אנושי" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/23 08:29 יב בחשון התשפד

צפו: העיתונאית ביקרה את פעולות ישראל -  הדובר האמריקאי עקץ בחזרה
גון קירבי הבית הלבן, צילום: הבית הלבן

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ארצות הברית עומדת לצד ישראל הן ברמה הפרקטית והמבצעית, והן ברמה הציבורית, בהעברת מסרים בלתי מתפשרים לעולם על זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס.

בתוך כך, אתמול (ה') עיתונאית שאלה את דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, ג'ון קירבי, שאלה מקוממת: האם ביידן מתכנן להתנצל על כך שאמר כי חפים מפשע ימותו במלחמה בעזה,. "הנשיא הרחיק לכת ואמר שחפים מפשע ימותו ושזה המחיר של המלחמה. אתה לא חושב שזה חסר רגישות? האם הנשיא יתנצל?" בתשובתו הוכיח קירבי כי הבית הלבן ממשיך לתת גב לישראל.

צפו: קירבי נוזף בעיתונאית ומגן על זכותה של ישראל להילחם

"מה שקשה הוא הדרך שבה חמאס משתמש באנשים כמגן אנושי"

קירבי השיב בנחרצות כי התשובה לשאלת העיתונאית היא שלילית, וכי אין בו חרטות על הדברים שנאמרו: "מה שקשה - מה שקשה הוא הדרך שבה חמאס משתמש באנשים כמגן אנושי", אמר. "מה שקשה הוא לקחת כמה מאות בני ערובה ולהשאיר משפחות מודאגות, מחכות ודואגות להבין היכן נמצאים יקיריהם. מה שקשה, זה לקפוץ לפסטיבל מוזיקה ולשחוט חבורת צעירים שרק מנסים ליהנות מאחר צהריים".

"להיות כן בעובדה שהיו נפגעים אזרחיים ושסביר להניח שיהיו יותר זה להיות כן, כי זוהי מלחמה. זה אכזרי. זה מכוער. זה מבולגן. אמרתי את זה בעבר. גם הנשיא אמר את זה אתמול", המשיך והבהיר דובר הבית הלבן, והסביר כי אין זה אומר שהוא לא מכיר בטרגדיה של הנפגעים בעזה, אבל הדגיש את אחריות חמאס: "זה יהיה מועיל אם חמאס יתן לעזתים לעזוב. אנחנו יודעים שיש אלפים שממתינים לעזוב את עזה וחמאס מונע מהם לעשות זאת. זה מה שקשה".