מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המלצת ארה"ב: לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה

על פי דיווחים זרים ממשל ביידן ממליץ לנתניהו לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה על מנת להרוויח זמן נוסף כדי לשחרר את החטופים, להכניס סיוע הומניטרי לרצועה ולאפשר לארה"ב להיערך במזרח התיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 08:42 ח בחשון התשפד | עודכן בתאריך 23/10/23 11:23

המלצת ארה"ב: לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה
גו ביידן, צילום: הבית הלבן

על אף הדיבורים וההצהרות שנשמעו מפי שר הביטחון גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו על השמדת חמאס, יותר משבועיים חלפו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל והטבח הנורא בעוטף - וצה"ל טרם נכנס קרקעית לרצועת עזה.

על אף שלא פעם הובהר כי צה"ל נערך לתמרון קרקעי לעזה, ומאות אלפי חיילי מילואים גוייסו, לא ברור מתי המהלך יקרא. בתוך כך, בניו יורק טיימס דווח הלילה (ב') כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, "ייעץ לישראל לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה", בנוסף דווח כי שר ההגנה אוסטין המליץ לשר הביטחון גלנט "לעכב את פלישה קרקעית לעזה, בתקווה לקנות זמן שיאפשר משא ומתן על שחרור בני ערובה ויאפשר סיוע הומניטרי נוסף לתושבי עזה".

דחיית הכניסה לעזה תקנה זמן עבור המשא ומתן לשחרור החטופים

לפי המלצת ארה"ב, דחיית הכניסה לעזה תקנה עוד זמן יקר עבור המשא ומתן לשחרור החטופים המוחזקים ברצועה, תאפשר להמשיך בהכנסת סיוע הומניטרי לעזה וכן תסייע לארה"ב להתכונן להתקפות צפויות של גורמים פרו-איראניים נגד מטרות אמריקאיות. יחד עם זאת, ממשל ביידן ממשיך לתמוך בכל פעולה שתחליט ישראל לנקוט נגד חמאס.

נזכיר כי לאחר שאמש נפתח ראשונה מעבר רפיח להכנסת סיוע המוניטרי לרצועת עזה, המנהיגים אישרו כי כעת תהיה המשך זרימה של סיוע קריטי לעזה. במהלך שיחה בין ביידן לנתניהו הנשיא ביידן הביע הערכה לתמיכתה של ישראל בסיוע לשחרור שני בני ערובה אמריקאים, בנוסף דנו המנהיגים במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה הנותרים שנלקחו על ידי חמאס - כולל אזרחי ארה"ב - ולספק מעבר בטוח לאזרחים אמריקאים ואזרחים אחרים בעזה המעוניינים לצאת.

הניו יורק טיימס: שר ההגנה אוסטין המליץ לשר הביטחון גלנט "לעכב את פלישה קרקעית לעזה, בתקווה לקנות שיאפשר משא ומתן על שחרור בני ערובה ולאפשר סיוע הומניטרי נוסף להגיע לפלסטינים".

גורמים אמריקאים רוצים גם יותר זמן להתכונן לאפשרות של התקפות על האינטרסים של ארה"ב באזור מצד קבוצות הנתמכות על ידי איראן.

עם זאת, בדיווח מדגישים, כי הממשל לא דורש מישראל דרישות כלשהן אלא מדובר בהמלצה ועדיין תומך בפלישה הקרקעית של ישראל לרצועה