מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שני טילי נ"ט נורו לעבר מנרה - ראש ממשלת בריטניה נחת בישראל

חיזבאללה ממשיך לחמם את הגזרה הצפונית: שני טילי נ"ט שוגרו לעבר היישוב מנרה, ללא נפגעים. ראש ממשלת בריטניה נחת בישראל ונפגש עם הרצוג: " עברתם סבל שאי אפשר לתאר, יש לכם הזכות להגן על עצמכם" | דובר צה"ל: "ערכנו פשיטות מעבר לגבול כדי לאסוף מידע על החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 13:13 ד בחשון התשפד

שני טילי נ"ט נורו לעבר מנרה - ראש ממשלת בריטניה נחת בישראל
"יש לכם את הזכול להגן על עצמכם", ראש ממשלת בריטניה, צילום: קובי גדעון/לע״מ

היום ה- 13 למלחמת חרבות ברזל: הרכבת המדינית לישראל נמשכת והיום (ה') נחת בישראל ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק. סונאק נפגש עם נשיא המדינה, בוז'י הרצוג ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בצפון, חיזבאללה ממשיך לנסות לחמם את הגזרה והבוקר שיגרו פעילי הארגון שני טילי נ"ט לעבר היישוב מנרה, בתגובה, צה"ל תוקף כעת בירי ארטילריה לעבר מקור הירי.

 נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה

נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הרצוג תקף את התנהלות ה-BBC: "צריכה להיות זעקה"

במהלך הפגישה המשותפת עם נשיא המדינה, הרצוג העלה את סוגיית הסיקור העוין של הרשת הציבורית בבריטניה ה-BBC ואמר לסונאק: "אתה לא יכול להתערב בכל, אבל כיוון של-BBC יש קשר לממשל ושהוא פניה של בריטניה בכל העולם, צריכה להיות זעקה על כך לצורך תיקון וחמאס יוגדר גם שם כארגון טרור".

צה"ל חיסל את מפקד כוחות הביטחון הלאומי של חמאס

במקביל לגיבוי המדיני שישראל מקבלת בימים אלו ממנהיגי העולם המערבי, הלחימה בשטח נמשכת. צה"ל ממשיך לתקוף באופן נרחב ברצועת עזה והבוקר חיסל את ג'האד מחיסן, מפקד כוחות הביטחון הלאומי ברצועה. קודם לכן חוסלה גם "האישה הראשונה של חמאס", ד"ר ג'מילה א-שנטי, האישה היחידה שחברה במועצה המחוקקת הפלשתינית וחברת הלשכה המדינית של הארגון.

דובר צה"ל: "ערכנו פשיטות מעבר לגבול כדי לאסוף מידע על החטופים"

בתוך כך, בהצהרה לתקשורת שערך היום דובר צה"ל בקריה, אמר תא"ל דניאל הגרי כי עד כה עודכנו 306 משפחות חללי צה"ל על מות יקירהן וכ- 203 משפחות עודכנו כי קרוביהן נחטפו לעזה. עוד הוסיף דובר צה"ל: "ערכנו פשיטות מעבר לגבול כדי לאסוף מידע על החטופים".

מעל 1,300 בני אדם נרצחו מתחילת המלחמה, ומשרד הבריאות מעדכן על 309 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום. מהם 80 קשה, 159 בינוני ו-70 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,629 פצועים, מהם: 12 אנוש, 279 קשה, 764 בינוני, 3,188 קל, 239 חרדה ו-145 בהערכה רפואית.