מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המל"ל מתריע: רמת איום גבוהה במדינה הזרה - צאו משם בהקדם

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" מזוהה החמרה משמעותית באיומי הטרור כלפי יהודים וישראלים ברחבי העולם - והמל"ל מעלה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה - 4, הגבוהה ביותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 22:06 ב בחשון התשפד

המל"ל מתריע: רמת איום גבוהה במדינה הזרה - צאו משם בהקדם
תורכיה, צילום: shutterstock

המטה לביטחון לאומי במסר לציבור: בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" מזוהה החמרה משמעותית באיומי הטרור כלפי יהודים וישראלים ברחבי העולם. לאור המשך החמרה באיומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל - אזהרת מסע לטורקיה עולה לרמה הגבוהה ביותר: רמה 4 - על כל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת בהקדם. אזהרת המסע במרוקו עולה לרמה 2 - המלצה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

עדכון רמת אזהרת המסע בטורקיה ובמרוקו

במסגרת זו, המטה לביטחון לאומי מודיע על עדכון רמת אזהרת המסע בטורקיה לרמתה הגבוהה ביותר - רמה 4 (איום גבוה), החלה על כל שטחי המדינה. בהתאם לכך קורא לכל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת בהקדם.

לישראלים שטרם יצאו מטורקיה ממליץ המל"ל לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים (המפורטים באתר המטה לביטחון לאומי) ולצמצם ככל הניתן התקהלויות ושהייה במרחב הציבורי, להצניע סממנים ישראליים ויהודיים, ולהימנע מהגעה למקומות המזוהים כיהודים או עם זיקה ישראלית.

במסגרת תמונת האיומים המתפתחת, המל"ל מעדכן גם על העלאת אזהרת המסע במרוקו לרמה 2 - המלצה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

מרוקו

מרוקו, צילום: Yossi Zamir/Flash90

חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרו לבצע פיגועים במדינות שונות בכל רחבי העולם

כמו כן, המל"ל שב ומחדד את המלצותיו לציבור לבחון נסיעות מתוכננות לחו"ל בעת הזו, להימנע מנסיעות שאינן חיוניות למדינות שחלה עליהן אזהרת מסע, תוך דגש למדינות ערב ומדינות עוטף איראן (דגש לירדן, מצרים, איחוד האמירויות ואזרבייג'אן).

על רקע האירועים, קיים חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרור ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בכל רחבי העולם (דוגמת תקיפת עובד שגרירות ישראל בבייג'ין ב-13 באוקטובר). המל"ל מחדד כי בתקופת המלחמה קיים פוטנציאל לאיומים גם במדינות שעליהן לא חלה אזהרת מסע, ולכן הוא קורא לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולגלות ערנות יתרה..

אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר

יחודד כי אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר (קונקשיין), למעט איסור טיסות מעבר במדינות אויב (סוריה, לבנון, עיראק, איראן ותימן) ומדינות ברמת איום גבוהה (כגון: לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה). כמו כן, בעת תכנון הנסיעה לחו"ל מומלץ לוודא כי מסלול הטיסה הנבחר אינו עובר מעל מדינות אלה.

יצוין כי לאור ההתפתחויות וההתרחשויות, עלול להיווצר קושי גובר של ישראלים לחזור לארץ, זאת בשל צמצום הטיסות הזרות לישראל.