צחי הנגבי מבטיח: כל אדם שהיה חלק מן המתקפה הנפשעת, נהרוג אותו

ראש המל"ל, צחי הנגבי התייחס במסיבת עיתונאים לביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והצהיר: "אין בעל ברית נאמן ממנו. הנשיא מגיע לחבק אותנו לא חיבוק דב - חיבוק טוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 16:19 ב בחשון התשפד

צחי הנגבי מבטיח: כל אדם שהיה חלק מן המתקפה הנפשעת, נהרוג אותו
צחי הנגבי, , צילום: Hillel Maeir/Flash90

היום ה-11 למלחמה: ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי ערך היום (ג') מסיבת עיתונאים בקריה, והתייחס לביקורו הצפוי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הנגבי התייחס לטענות כי נוכחותו של ביידן נועדה למנוע כניסה קרקעית לעזה והבהיר: "זו אמירה שגורמת עוול לידיד אמת שמוכיח בעת צרה ליעקב כין אין בעל ברית נאמן ממנו".

הצהרת ראש המל"ל

הנשיא מגיע לחבק אותנו, לא חיבוק דב - חיבוק טוב

ראש המל"ל הודה לנשיא ביידן על תמיכתו בישראל: "אני ראיתי הבוקר בעיתון חשוב כותרת גדולה שהתייחסה לביקור של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כאל חיבוק דב. זו אמירה שגורמת עוול לידיד אמת שמוכיח בעת צרה ליעקב כין אין בעל ברית נאמן ממנו. הנשיא מגיע לחבק אותנו לא חיבוק דב. חיבוק טוב, חיבוק אוהב, חיבוק לכל לוחם, לכל ישראל באשר הוא, לכל יהודי באשר הוא. נקבל את הנשיא בחיבוק והכרת תודה".

אם אויבינו יצטרפו למתקפה נגד אזרחי ישראל - תהיה כאן מעורבות אמריקאית

בהמשך התייחס לאיומי החיזבאללה: "הנשיא ביידן ממש בתחילת המערכה הנחה להעניק לצה"ל את כל צורכי המלחמה. הנשיא הורה לקדם לאזורנו במהירות שיא כוח ימי ואווירי תדיר ולמקם אותו מול לבנון ומול איראן. באופן מעשי הנשיא מבהיר לאויבים שלנו שאם יעלה בדעתם להצטרף למתקפה נגד אזרחי ישראל, תהיה כאן מעורבות אמריקאית. ישראל לא תהיה לבדה".

כל אדם שהיה חלק מן המתקפה הנפשעת על ישראל - אנחנו נהרוג אותו

בתגובה לשאלות עיתונאים הנגבי התייחס לטענות על כישלונה של הממשלה והסביר: "ראש הממשלה הנחה לברר את הכשלים בהקשר הטקטי המידי, כדי שזה ישרת אותנו בלחימה. עוד יגיע הרגע שבו הדברים יבדקו לעומק, כל הדברים יצופו כולנו נצטרך להיות במצב של להשיב על שאלות. אבל כרגע המטרה של כולנו היא לנצח במערכה, עד אחרון היעדים שקבענו לעצמנו".

בנוסף הבהיר הנגבי כי כלל המעורבים במתקפה הרצחנית של החמאס - יחוסלו: "כל אדם שהיה חלק מן המתקפה הנפשעת על ישראל, אנחנו נהרוג אותו, זה לא משנה אם עכשיו במקלט או במנהרה תת קרקעית. אנחנו נהרוג אותו".