היערכות שיא: ביידן יבקר מחר בישראל | בלינקן: "סיכמנו על סיוע הומניטרי לעזה"

נשיא ארה"ב יבקר בישראל ביום רביעי | דיווח: 2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור | בלינקן: "סיכמנו על תוכנית סיוע הומניטרית לתושבי עזה" | צה"ל תקף בלבנון במהלך הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 07:42 ב בחשון התשפד

היערכות שיא: ביידן יבקר מחר בישראל | בלינקן: "סיכמנו על סיוע הומניטרי לעזה"
" ", הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

היום ה-11 למלחמה: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צפוי לבקר מחר (ד') בישראל, כך הודיע מזכיר המדינה של ארה"ב אנתנוי בלינקן, בסיום ישיבת קבינט המלחמה שנמשכה שבע שעות. בנוסף בלינקן הודיע כי סוכם על סיוע הומניטרי לתושבי עזה וכי יוגדרו אזורים בטוחים מלחימה. מאוחר יותר הודיע דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, כי לאחר הביקור בישראל ביידן צפוי לבקר בירדן, שם ייפגש עם המלך עבדאללה, יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן ונשיא מצרים, א-סיסי.

נתניהו בקבינט המדינה

בלינקן בישיבת הקבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

דיווח: 2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור

רשת CNN מדווחת כי ארה"ב החליטה לשלוח לאזור ישראל 2,000 חיילי מרינס וזאת במטרה להרתיע את איראן וחיזבאללה. לצד הסיוע הרב שהגיע עד כה מאה"ב, על פי עיתון הניו יורק טיימס ישראל ביקשה סיוע נוסף של כעשרה מיליארדי דולרים לצורך המלחמה. בתוך כך, מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, גנרל קורילה, צפוי להיפגש בישראל עם בכירי מערבת הביטחון וזאת כדי "לוודא שלישראל יש את הנדרש לה להגן על עצמה"ץ

ישראל תקפה 200 מטרות של חמאס

בתגובה לירי הנ"ט שנמשך גם אתמול לעבר יישובים ומוצבים בגבול הצפון, צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. במקביל נמשכים גלי התקיפות הנרחבים ברצועת עזה. במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף למעלה מ-200 תשתיות טרור של חמאס ביניהם מפקדות מבצעיות, פעילי טרור, מנהרות תת קרקעיות בשטח הרצועה ובנק ששימש את החמאס למימון טרור ברצועה.

צה"ל חיסל את ראש מועצת השורא של החמאס

ראש מועצת השורא של חמאס ברצועה, אסאמה אלמזיני, חוסל בסיכול ממוקד בביתו שבשכונת חאן יונס בעזה. אלמזיני היה אחראי על תיק האסירים בתקופת גלעד שליט והכווין טרור כנגד מדינת ישראל.

חמאס פרסם תיעוד ראשון של חטופה בעזה

בתיעוד וידאו ראשון של אחת מהחטופות שהופץ אתמול על ידי ארגון הטרור הרצחני, נראית מיה שם, צעירה בעלת אזרחות צרפתית כאשר היא מוחזקת בשבי ברצועת עזה. במהלך התיעוד, נשמעה החטופה אומרת: "נפצעתי קשה מאוד ביד, דואגים לי ומטפלים בי, נותנים לי תרופות הכול בסדר. אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה, תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר". נציין כי לא ברור מתי צולם התיעוד, וכי ככל הנראה שם אולצה להצטלם ולהעביר את מסרי חמאס תחת איומים.

הסרטון שפרסם חמאס: