"הייתה שיחה טובה": בלינקן נפגש עם יורש העצר הסעודי

לאחר שהודיעו בערב הסעודית על הקפאת השיחות להסכם שלום עם ישראל, מזכיר המדינה של ארה"ב ביקר בריאד ונפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. בלינקן צפוי לבקר גם במצרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 09:33 ל בתשרי התשפד

"הייתה שיחה טובה": בלינקן נפגש עם יורש העצר הסעודי
אנתוני בלינקן, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

היום התשיעי למלחמה: מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן נחת היום (א') בריאד ונפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן. השיחה נערכה לאחר שבסעודיה הודיעו על הקפאת שיחות השלום עם ישראל ברקע מלחמת חרבות ברזל. לאחר השיחה סיכם בלינקן:"הייתה שיחה טובה". מדובר בביקור שני של בלינקן במזרח התיכון, לאחר שבשבוע שעבר נפגש עם מלך ירדן בעמאן, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

בלינקן במהלך ביקורו בישראל: "לעולם לא תצטרכו להיות לבד. אנחנו לצידכם"

נזכיר כי בשבוע שעבר, מזכיר המדינה של ארה"ב, ביקר בישראל ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו. בסיום השניים מסרו הצהרה משותפת לתקשורת מהקריה, ושר ההגנה שיתף בזעזוע: "סבה שלי ברח מהפוגרום רוסיה. הוא שרד את מחנות השואה ומיידנק, אני מבין ברמה האישית את הרצח של יהודים בכל מקום. אני מגיע כאבא לילדים. אי אפשר לראות את התמונות האלה של אבא ואמא שהתחבאו עם 3 ילדים ולא לחשוב על הילדים שלי. וזו רק דוגמא אחת".

"אין שום הצדקה לזוועות שראינו כאן" הוסיף בלינקן. "זה חייב להיות הרגע לבגרות מסורית צריך לגנות את הטרור בכל העולם, לא רק אנשים בישראל. אנשים ממדינות רבות נעדרים בגלל המתקפה של חמאס מאירופה ומאסיה". בהמשך קרא בלינקן לגנות את החמאס: "כל מי שרוצה צדק חייב לגנות את חמאס. חמאס לא מייצגים את רצונם הלגיטימי של הפלשתינים לצדק וחופש. חמאס לא ביצע את המעשים לטובת העם הפלשתיני. לחמאס לא אכפת מעם הפלשתיני. יש להם רק מטרה אחת - להרוס את ישראל".

בלינקן בהצהרה מהקריה

https://www.youtube.com/live/TAMzi9GqZvA?si=OHllSWGMaZ6B324i