מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

טראמפ תקף את ראש הממשלה נתניהו: "אכזב אותנו"

בנאום שנשא נשיא ארה"ב לשעבר, טען שנתניהו אכזב אותו בחיסול סולימאני, האשים את ישראל בכשל המודיעני והזהיר את אזרחי ארצות הברית כי "אותם אנשים שתקפו את ישראל - זורמים עכשיו לארצות הברית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 09:24 כז בתשרי התשפד

טראמפ תקף את ראש הממשלה נתניהו: "אכזב אותנו"
צילום: shutterstock

בנאום שנשא נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ אתמול (ד') בפאלם ביץ', תקף את נתניהו טהאשים את ישראל כי לא הייתה מוכנה למתקפה. "לעולם לא אשכח שנתניהו אכזב אותנו בחיסול סולימאני, זה היה נורא"עשינו את העבודה בעצמנו ואז ביבי ניסה לקחת על זה קרדיט"

עוד המשיך ואמר טראמפ: "כשאתה מדבר על המודיעין או על דברים שכשלו בשבוע האחרון, הם חייבים לסדר את זה בגלל שהם לוחמים בכוח שעלול להיות חזק מאוד. הם נלחמים, פוטנציאלית, באיראן".

"אותם אנשים שתקפו את ישראל - זורמים עכשיו לארצות הברית"

"מתקפות הטרור הקטלניות האחרונות הן גם תזכורת לסכנות שאנחנו מתמודדים איתן בגלל הרס גבולות המדינה תחת ביידן". הנשיא לשעבר דיבר על הקשר האמריקאי למלחמה בישראל וטען כי "אותם אנשים שתקפו את ישראל - הרגו, אנסו, עינו והטילו מום באזרחים חפים מפשע - זורמים עכשיו לארצות הברית היפהפייה שלנו".

יש לציין כי דווקא חתנו היהודי של טראמפ, ג'ארלד קושניר, העביר מסרים שונים לחלוטין: "עכשיו יותר מתמיד חשוב שהעולם יעמוד איתן לצד ישראל", כתב קושניר. "חיסול או השפלה חמורה של חמאס, ושחרור העם הפלסטיני מדיכוי חמאס, הם הדרך היחידה לשים קץ למעגל חסר ההיגיון הזה של אלימות וסבל אנושי".

ביידן, לא סתם לבש עניבה אדומה

ביידן, לא סתם לבש עניבה אדומה, צילום: אבי אוחיון\לע"מ

בניגוד אליו, נשיא ארצות הברית ביידן נאם שוב במהלך הלילה והמשיך להדגיש את הגיבוי והתמיכה שממשלתו נותנת לישראל: "הבהרנו לאיראנים - תיזהרו". אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, שצפוי לנחות היום בישראל אמר טרם המראתו כי, "מאז דאעש לא ראינו זוועות כאלו".