נתניהו וביידן שוחחו - בעולם מגבים את ישראל: "זכותה להגן עצמית לא מוטלת בספק"

ארגון הטרור חמאס פתח במתקפת פתע על ישראל במהלכה נחטפו אזרחים ונגבו חייהם של מעל 100 אזרחים וחיילים - ועוד כאלף בני אדם נפצעו | בעולם הגיבו למלחמה: "לטרור לא צריך להיות מקום בעולם, כי זה תמיד פשע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 19:49 כב בתשרי התשפד

נתניהו וביידן שוחחו - בעולם מגבים את ישראל: "זכותה להגן עצמית לא מוטלת בספק"
ג'ו ביידן, חוגג, צילום: shutterstock

בעולם מדיבים למלחמה בישראל: מאות מחבלים מרצועת עזה חדרו הבוקר (שבת), חג שמחת תורה, לשטח ישראל והשתלטו על קיבוצים רבים בעוטף עזה, המחבלים נכנסו גם לשדרות ואופקים, כשבמקביל: אלפי רקטות שוגרו לדרום, לירושלים ולמרכז. מנהיגים ברחבי העולם הבעיו תמיכה בישראל והודיעו כי יעמדו לצידה במערכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מוקדם יותר היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה. שני המנהיגים הביעו תמיכה מלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ביידן צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "היום, דיברתי עם ראש ממשלת ישראל על פיגועי הטרור המחרידים של חמאס . הצעתי את תמיכתנו וחזרתי על המחויבות הבלתי מעורערת שלי לביטחון ישראל. תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם".

"לישראל יש הזדהות מלאה מצדנו"

מרבית ידיודתיה של ישראל באירופה הודיעו כי הן מגבות את מאבקה בטרור ועומדות לצידה. ממשלת איטליה הודיעה: "תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה אל מול 'המתקפה הברוטאלית'". שרת החוץ של גרמניה הצטרפה לגינויים: "מגנה בתוקף את מתקפות הטרור מעזה נגד ישראל. לישראל יש הזדהות מלאה מצדנו, ויש לה מתוקף החוק הבינלאומי זכות להגן על עצמה נגד הטרור". כך גם בבריטניה, ספרד ומדינות נוספות.

האיחוד האירופי: "האלימות המחרידה חייבת להיפסק"

ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, גינה בשם הארגון את מתקפת חמאס על ישראל: "האיחוד האירופי מביע את הזדהותו עם ישראל ברגעים הקשים האלה. אנחנו עוקבים אחר העדכונים מישראל בצער. האלימות המחרידה חייבת להיפסק. טרור ואלימות לא פותרים דבר".

מקרון

מקרון, צילום: shutterstock

"לטרור לא צריך להיות מקום בעולם, כי זה תמיד פשע"

נשיא אוקראינה זלנסקי גינה את המתקפה ופרסם את ההודעה הבאה: "חדשות נוראיות מישראל. תנחומיי יוצאים לכל מי שאיבד קרובי משפחה או קרובים בפיגוע. יש לנו אמונה שהסדר יוחזר ומחבלים יובסו". עוד אמר, "לטרור לא צריך להיות מקום בעולם, כי זה תמיד פשע, לא רק נגד מדינה מסוימת או קורבנות הטרור הזה, אלא נגד האנושות בכלל וכל העולם שלנו". לדבריו: "העולם חייב לעמוד מאוחד ובסולידריות כדי שהטרור לא ינסה לשבור או להכניע את החיים בשום מקום ובכל רגע. זכותה של ישראל להגנה עצמית אינה מוטלת בספק".

זלנסקי

זלנסקי, צילום: shutterstock