סורבתם בעבר לוויזה לארצות הברית? זאת הבשורה עבורכם

ישראלים רבים חגגו את העובדה שישראל נכנסה באופן רשמי לתוכנית הפטור מויזות לארצות הברית, אך יחד עם זאת עולות לא מעת שאלות. מה עושים מי שבעבר סורבו לויזות? תלוי בסיבות אבל יש סיכוי טוב שגם הם יוכלו לקבל ויזה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/10/23 22:29 יט בתשרי התשפד

סורבתם בעבר לוויזה לארצות הברית? זאת הבשורה עבורכם
ויזה לארצות הברית, לא תצטרכו לעבור את ההליך שוב, צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

מרגע שהורכז באופן רשמי שישראל תיכנס לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, עולות שאלות רבות של ישראלים המתעניינים בויזה. מלבד הבשורה הגדולה שהביאה איתה הפטור מוויזה, ישנם גם כאלה עם שנותרו עם שאלות פתוחות. למשל מי שבעבר כבר סורבו לקבל ויזה למדינה.

איילת שקד, מי שבזמן כהונתה כשרת פנים בממשלה הקודמת וקידמה את הנושא, השיבה היום (ד') לשאלת אחד העוקבים והשיבה בדיוק על הנושא הזה. באופן כללי, רוב האזרחים שסורבו לקבל ויזה טעו ככל הנראה באחד הטפסים מה שהוביל לפסילה והסירוב נעשה מסיבות טכניות בלבד. אותם אנשים יוכלו להגיש בקשה מחודשת ולא צפויות להם בעיות בקבלת הויזה למדינה. יחד עם זאת, מי שסורבו בגלל סיבות אחרות, הגשת בקשה חדשה לא מבטיחה דבר וייתכן בהחלט כי ייפסלו בשנית מקבלת ויזה.

פסל החרות

פסל החרות, תוכלו לראות אותו גם אם סורבתם בעבר. צילום: pixabay

החובה לדרכון ביומטרי

אחד התנאים העקרוניים לזכאות הוא דרכון ביומטרי, וברשות האוכלוסין מבהירים כי על פי חוק כל דרכון שהונפק לאזרח ישראלי החל מ-1.6.2017 - הוא דרכון ביומטרי. הן לבגירים והן לקטינים, בכל גיל.