לא הזכיר את ישראל: שר החוץ הסעודי קרא להקמת מדינה פלשתינית

שר החוץ הסעודי נמנע מאזכור ישראל במהלך נאומו בעצרת האו"ם, אך קרא "לזרז פתרון צודק לעם הפלשתיני כדי להבטיח הקמת מדינה פלשתינית - שבירתה מזרח ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/23 23:51 ח בתשרי התשפד

לא הזכיר את ישראל: שר החוץ הסעודי קרא להקמת מדינה פלשתינית
"להקים מדינה פלשתינית", שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אאל סעוד, צילום: shutterstock

ברקע המגעים להסכם שלום בין ישראל לסעודיה, שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אאל סעוד, אמר היום (שבת) במהלך נאומו על בימת עצרת האו"ם כי "ביטחון המזרח התיכון מחייב להאיץ את החיפוש אחר פתרון כולל וצודק לסוגיה הפלשתינית, באופן שיערוב להקמת מדינה עצמאית לפלשתינים בקווי 1967 שבירתה מזרח ירושלים".

יורש העצר הסעודי: "בכל יום אנחנו מתקרבים להסכם עם ישראל"

סעוד לא הזכיר את ישראל כלל במהלך נאומו, אך גינה "את כל הצעדים החד-צדדיים" שלדבריו "מהווים הפרה בוטה של החוקים הבין-לאומיים ומכשילים את נתיבי הפתרונות המדיניים". בניגוד לסעוד, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, התייחס לישראל במהלך ראיון לתקשורת האמריקאית ואמר כי "בכל יום אנחנו מתקרבים להסכם עם ישראל".

"הממשל האמריקני הציג בפנינו הצעה לכינון יחסים עם ישראל. ממשל ביידן יכול לתרום להסכם החשוב ביותר מאז המלחמה הקרה" הוסיף. יחד עם זאת בן סלמאן התעקש על הסוגייה הפלשתינית כחלק מההסכם ואמר: "הסוגיה הפלשתינית חשובה מאוד לנורמליזציה עם ישראל". הוא הוסיף: "אם תהיה פריצת דרך בעסקה, שתיתן לפלשתינים את הצרכים שלהם ותרגיע את האזור, אנו נעבוד עם מי שיש שם".

יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן

"בכל יום אנחנו מתקרבים להסכם עם ישראל", יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן, צילום: Cubankite / Shutterstock.com

"נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית"

הנושא הסעודי עמד במרכז ביקורו של נתניהו בארצות הברית במהלך השבוע, ובישראל ובסעודיה כבר אומרים בפומבי כי הסכם שכזה אפשרי. כזכור, במהלך הפגישה שנערכה השבוע בין נתניהו לביידן אמר ראש הממשלה: "אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלשתינים.

נתניהו וביידן

"נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית", נתניהו וביידן, צילום: אבי אוחיון /לע"מ