דיל דיפלומטי דיל דיפלומטי: זו המדינה שתעביר את השגרירות לירושלים

נתניהו נפגש עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והשניים סיכמו על דיל במסגרתו תפתח ישראל שגרירות בקינשאסה ובתמורה תעביר המדינה את השגרירות לירושלים: " לקרב בין שתי המדינות באמצעות פיתוח עוד פרויקטים בהשקעות בביטחון, בהגנת הסייבר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/09/23 07:46 ז בתשרי התשפד

דיל דיפלומטי: זו המדינה שתעביר את השגרירות לירושלים
נתניהו ונשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, צילום: אבי אוחיון\ לע"מ

ראש הממשלה נתניהו ונשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו צ'יסקדי מכריזים: ישראל תפתח שגרירות בקינשאסה וקונגו תעביר את השגרירות שלה לירושלים. את הדברים אמרו שני המנהיגים לאחר שנפגשנו האתמול (ה') בשולי עצרת האו"ם.

הדיל בין ישראל וקונגו

בין היתר, מלבד ההסכם על השגרירויות שני המנהיגים דנו בחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות, מסחר, ביטחון, סייבר ועוד. נתניהו אמר בהצהרה משותפת עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו: "היתה לנו עכשיו שיחה מאוד פורה עם נשיא קונגו, והסכמנו שישראל תפתח שגרירות בקינשסה ושקונגו תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים - אלה שתי הכרזות טובות ואני חושב שהן משקפות את הרצון המשותף שלנו לחזק את היחסים בינינו".

הבירה קינשאסה, ישראל תפתח שגרירות

הבירה קינשאסה, ישראל תפתח שגרירות צילום: shutterstock

השקעות בביטחון וסייבר

נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס צ'יסקדי: "אני מאשרר שהיו לנו שיחות מצוינות עם ראש ממשלת ישראל נתניהו. השיחות עסקו ביחסים המצוינים שלנו ובדרכים לחזק את היחסים האלה. שוחחנו גם על הדרך לקרב בין שתי המדינות באמצעות פיתוח עוד פרויקטים בהשקעות בביטחון, בהגנת הסייבר. כדי להגיש את זה, מדינת ישראל הסכימה לפתוח שגרירות בקינשאסה, ומן הצד השני, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הסכימה להעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים".