בלי עוצמה יהודית: פרויקט משותף של ישראל והאמירויות עלול להיגנז

מיזם תרבותי משותף לאיחוד האמירויות ולישראל עומד בסימן שאלה, בשל התנאי שהציבו האמירתים לקיומו: בלי מעורבות של חברי מפלגות "עוצמה יהודית" ו-"הציונות הדתית", בכללן השר עמיחי אליהו שהמיזם תלוי בתקציבי משרדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 10:44 ו בתשרי התשפד

בלי עוצמה יהודית: פרויקט משותף של ישראל והאמירויות עלול להיגנז
בן גביר ושגריר האמירויות, צילום: ללא

מאז הסכמי אברהם שהביאו לנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל, התיירות ויחסי העסקים והמסחר של שתי המדינות במגמת עלייה. בתוך כך, לאחרונה עלה על הפרק פרוייקט תרבותי משותף ביוזמת האמירתים, אולם בתנאי אחד: ש"מפלגות עוצמה יהודית" ו"הציונות הדתית" לא יקחו בו חלק, כך פורסם היום (ה') ב-ynet.

מדובר במיזם בשם 77, שמחבר בין שבע ערים באיחוד האמירויות לבין ערים בישראל למשך שבוע של פעילויות תרבותיות. התנאי של האמירתים עשוי לטרפד את הפרויקט, כיוון שהוא אמור להיות מתוקצב בין השאר על ידי משרד המורשת, שבראשו עומד שר המורשת הרב עמיחי אליהו ממפלגת "עוצמה יהודית".

החתימה על ההסכם, ראשון

החתימה על ההסכם עם האמירויות, צילום: קרדיט רפי בן חקון לעמ משרד החוץ

נתניהו הוזמן להשתתף בוועידת האקלים בדובאי

למרות העובדה שמיזם התרבות עלול להתעכב, היחסים של ישראל והאמירויות ממשיכים להתקדם. כך למשל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל לאחרונה משגריר דובאי בישראל אל-חאג'ה מכתב מטעם נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד וסגן הנשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכתום, עם הזמנה רשמית להשתתף בוועידת האקלים שתיערך בדובאי בנובמבר הקרוב.

במקביל, ארצות הברית וישראל מקיימות מגיעים כדי להגיע להסכם נורמליזציה גם עם סעודיה. זה גם היה הנושא המרכזי שנידון בפגישתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ולאחרונה גם מהצד הסעודי מדברים על הנושא בגלוי, כאשר יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן העניק אתמול ראיון נדיר לתקשורת האמריקאית והתבטא בנושא.