ההזמנה של נתניהו לעיתונאים - והמתקפה: "לא סביר לבקש שנחלל שבת"

ראש הממשלה נתניהו הזמין את הכתבים המדיניים להצטרף לטיסתו לארה"ב - אולם לא לטיסה חזור, כיוון שהיא סמוכה ליום כיפור. עיתונאים מכלל גופי התקשורת הודיעו: נחרים את הטיסה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 13:09 כה באלול התשפג

ההזמנה של נתניהו לעיתונאים - והמתקפה: "לא סביר לבקש שנחלל שבת"
ארכיון, צילום: קובי גדעון, לע"מ

בעקבות הודעת משרד ראש הממשלה לפיה, בשונה מהנהוג עד כה, הכתבים המדיניים לא יוכלו לחזור במטוסו של נתניהו ופמלייתו, הודיעו במערכות התקשורת השונות: "לא סביר לבקש שנחלל שבת כדי לחזור לפני יום כיפור".

הסיבה: הכתבים לא יוכלו לחזור לארץ במטוס ראש הממשלה, שימריא מניו יורק במוצאי שבת

הכתבים המדיניים במערכות התקשורת בישראל הודיעו הבוקר (ב') לדוברו של ראש הממשלה כי בכוונתם להיעדר מביקורו של בנימין נתניהו בארצות הברית בשבוע הבא, זאת בעקבות הודעה שהעביר להם אתמול משרד ראש הממשלה לפיה בשונה מהנהוג, הכתבים לא יוכלו לחזור לארץ במטוס ראש הממשלה, שימריא מניו יורק במוצאי שבת. במסמך הרשמי שנשלח לכתבים לקראת הביקור נטען שההחלטה נובעת מ"אילוצי לוגיסטיקה וביטחון עקב הסמיכות לכניסת יום כיפור".

"אתם מדירים מהמשלחת את כל מי שרוצה לשהות ביום כיפור בארץ"

במכתב שנשלח לדובר טופז לוק, אשר עליו חתומים כתב "ידיעות אחרונות" איתמר אייכנר ובגיבוי כתבי "הארץ", "מעריב", "ישראל היום", "כאן", "גלי צה"ל", ערוץ 13, "זמן ישראל" ו"מקור ראשון", נכתב: "לא סביר לצפות מאיתנו, העיתונאים שמתלווים לנסיעה, לחלל שבת כדי להגיע ארצה לפני יום כיפור, או לחילופין לשהות ביום כיפור בניו יורק". עוד האשימו: "למעשה, אתם מדירים מהמשלחת את כל מי שרוצה לשהות ביום כיפור בארץ (כפי שרוצים ראש הממשלה, פמלייתו ואנשי המקצוע) ולא מוכן לחלל שבת ולטוס במהלכה".

מיכאל שמש

מיכאל שמש, צילום: חדשות הערב, כאן 11

"מה שאסור לכתבים אסור גם לראש הממשלה ופמלייתו"

המכתב הועבר בהודעת וואטסאפ גם למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ולראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב. בסיומו קראו אייכנר ועמיתיו לדוברו של נתניהו למצוא פתרון אבטחתי שיאפשר את חזרת הכתבים יחד עם ראש הממשלה, "תוך התחשבות כמובן בכתבים הדתיים המתלווים לנסיעה. נסיעות ראשי ממשלה לאורך שנים התנהלו באופן כזה שמנע חילול שבת". לדבריהם "אנחנו עומדים על כך שגם הפעם יימצא הפתרון. מה שאסור לכתבים אסור גם לראש הממשלה ופמלייתו".

ערוץ 14 יצטרף למהלך?

יש לציין כי ערוץ 12 אינו חתום על המכתב מפני שאינו שולח כתב מהמערכת בישראל (הכתבת יונה לייבזון נמצאת בארה"ב). לפי שעה, לא ברור אם נציג מטעם ערוץ 14 יצטרף למחאת הכתבים.

רשימת הכתבים המלאה שחתמו על המסמך: איתמר אייכנר, מוריה אסרף וולברג, מיכאל שמש, סולימן מסוודה, יניר קוזין, להב חרקוב, אנה ברסקי, אריאל כהנא, הודיה כריש, טל שניידר, אמיר תיבון, לייזר ברמן. מטעם דובר ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO